rackarunge

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Emmelie Larsson - 4 januari 2013 10:25

Tjugohundratolv har vi nu lämnat bakom oss. Ett nytt år igen, ett år går så fort. Redan sommaren 2011 vart ett jobbigt år på olika fronter. Många sa att man skulle blicka framåt till 2012 och att de skulle bli ett bättre år, men redan hösten 2011 visste jag att 2012 faktiskt inte alls skulle starta bra oavsett.

Jag låg efter i min instruktörsutbildning pga "depression" och allt som hände sommaren 2011, så började året med ren stress och ingen glädje eller lycka alls. Samtidigt som jag stressade sönder mig själv med plugg så visste jag att Zebulon inte skulle få njuta utav sommaren 2012 med mig. April kom och jag gjorde min examen och fick helt otroligt nog godkänt. Glädje!

Några få dagar fick jag sen leva vidare med min älskade Zebulon som jag släppte fri från sin smärta 2012-05-15. Riktigt tufft och svårt men så rätt för honom.

Började träna mer och försökte vara på gymmet flera ggr i veckan. Vilket jag gillar mer och mer.

Sommaren började med ett förhållande med Mika. Glädje!
Sommaren 2012 vart inte som jag hade tänkt från början men ack så bra i alla fall. Vi var iväg till Finland en vecka tillsammans också, mysigt!

I Finland när jag såg alla fina skogar, bra spårmarker etc så började jag fundera på hund igen. Var inte alls redo kändes de som men saknaden var stor. Efter den resan bestämde jag mig för att kolla valp igen.

13e oktober kom hon, de lilla monstret Olga in i mitt liv. I vårt liv. Vi är ju faktiskt två nu även om Olga är mitt ansvar och min hund så hjälper Mika till :) <3.

Året har varit upp och ner, precis som året innan, men inte på samma sätt. Jag sjönk som person, låg på botten 2011 och början av 2012. Samtidigt som jag vuxit som person, blivit starkare på vissa punkter.

Jag tackar alla som funnits detta år och jag hoppas ni finns kvar detta nya år. Man inser vilka som finns kvar och vilka som finns i skuggan.

2013 började med att jag nu är sambo på riktigt. Mika har flytta in. Vi ska utomlands en vecka och bara njuta. Detta år ska bli ett bra år, bästa på länge.

Jag har min Olga, min kärlek Mika, jag har tak över huvudet och resten löser sig. Positivt tänkande ska de vara detta år.

"Positive minds
Live positive lives"

Bild: Ebba, Troy, Lexi och Olga!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards