rackarunge

Alla inlägg den 28 januari 2013

Av Emmelie Larsson - 28 januari 2013 10:43

Igår följde jag och Olga med Annika och Plopp när de skulle träna med två kompisar till Annika. Vi var i ett ridhus och träna ca 2h. Smått kallt men bra varmare än utomhus i snön ;)

Olga fick öva en hel del på ingångar och vilken fart hon fick tillslut. Har dock ff handtecken kvar men mindre och visar mindre tydligt så snart kanske de går bort. Har inte övat extremt mycket heller. Dessutom missat ca 2v träning. Vi ligger nu efter i kursen eftersom jag missat två tisdagar när jag var utomlands.

Men som sagt, mycket ingångar igår. Övade lite på apportbocken men hon verkade inte helt på humör för den utan larva sig mest och grep ingenting i stort sätt vilket hon kan annars. Så bi lämna apporten rätt snabbt och fokusera på det som hon gav mer energi på. Tre andra hundar var runt omkring i ridhuset och de sprang hit och dit och de tränade massa saker men Olga var otroligt bra fokuserad på mig i alla fall :). Vi övade en del följsamhet i koppel först och främst sen agerade vi lite störning åt de andra. När ena hunden åkte hem så var de bara tollarna kvar. Först övade vi lite passivitet och hon sitter tyst och tittar på de andra, trots att Annika kasta pipleksak till Ploppen så satt hon kvar och titta, duktig tjej!

Sen tog jag av kopplet och övade mer på följsamheten. Att ha koll på när jag vänder och följa mig hela tiden. Jätte duktig. Gick närmre och närmre Nina och Toy som blev kommenderade hela tiden utav Annika. Olga höll sig till mig. Två gånger var hon på väg bort och gick närmre men hon vände båda gångerna och kom tillbaka när jag ropa :D. Aldrig övat detta förut så otroligt duktig tjej! <3

Väldigt nöjd med gårdagens träning även om jag själv glömde någon övning som jag tänkt ^^.
5månader är hon och impade en del iaf. Fick lite beröm för att hon är så trevlig och duktig!

Sen måste matte lära sig att lita på sig själv och inte noja för det går ju framåt haha. Olga är lätt att jobba med, att motivera. Hon älskar köttbullar och älskar att kampa, gillar att jaga saker oxkså, Så belöningar finns de att plocka fram. Vi övade lite inkallning också kom jag på, gick bra.

Lite blandade bilder:
1, Olga o Plopp
2, Ingrid, Annika o Nina med hundar
3, Ingrid, Annika o Nina med hundar
4,Olga med trasigt täcke och ett dåligt tejpat öra, tejpen e på g att lossna.
5, Olga börjar bli stor
6, Olga
7, jag o Olga
8, Plopp, Olga o Toy
9, övertrött tjej leker med flaska
10, liten ragg i nacken haha, såg rådjur! ;)

Ett gäng bilder med blandad mobil kvalité ;). Känner mig glad inombords för träningen igår.

Må gott,

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards