rackarunge

Alla inlägg den 5 februari 2013

Av Emmelie Larsson - 5 februari 2013 12:10

... Har innehållit mysig med promenader med kompisarna och hundarna. Fint väder både lördag och söndag. En aning kallare på lördagen tycker jag allt.

Lördags gick jag och Olga med Kerstin och Izzie. Vi mötte även Annika och Micke med deras hundar. Olga och Izzie lekte på som sjutton och verkade ha buskul! Olga va lös i stort sätt hela promenaden och trots att de kom hundar en bit ifrån så sprang hon aldrig dit. Duktig tjej!

Vägde henne på CRT på lördagen och vågen stannade på 25,1kg. Lagom och bra :). Nätt och fin tjej. Vara rädd om lederna!

Söndagen så åkte jag och Rebecca med våra hundar till Camilla och gick en sväng med henne och hennes hundar sen vart de fika inne och sen promenad tillbaka till bilen för att dra vidare till donken ;).

Båda dagarna har bjudit på mysiga promenader och härligt väder. Ack att helgerna som man är ledig på alltid ska gå så jäkla fort!!!

Ikväll har Olga sitt sista pass på valpkursen med tävlingsinriktning. Men vi har anmält oss till fortsättningskursen som oxå börjar ikväll, hade blivit tajt i schemat så hon va tvungen att ha kursen direkt efter den andra. Så kvällen kommer innebära 3h kurs! Tur att de sista 90min kommer bestå utav mestadels teori, annars somnar väl både jag och Olga ^^... Våran läxa har de gått sådär med, övat allt för lite helt enkelt! Fy o skäms på mig men de är klurigt med tiden ibland!

Några bilder
Olga och Izzie
Tuva, Trolla, Olga, Troy och Lexi
Olga 5,5 månad
Olga chillar

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards