rackarunge

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Emmelie Larsson - 18 juli 2013 20:16

I måndags morse drog min fina sambo till Finland för att hälsa på sin farmor. Alltså har han övergivit mig och Olga i en vecka. Känns väldigt tomt och konstigt att vara utan varandra en hel vecka, har faktiskt inte hänt sen första veckan vi vart tillsammans. Sen dess har vi varit oskiljaktiga och endast sovit ifrån varandra någon natt då och då. Men tror att det fortfarande går att räkna på 2 eller kanske 3 händer. Snart är han hemma igen iaf, idag är det 13mån tillsammans! :) <3

Finbesök skrev jag ju, i tisdags kom äntligen Sofia och rottweilern Lycka på besök. Labradoren Doris fick vara hemma med husse. Först åkte Sofia med till Dogland där Olga skulle traska hos Frida för andra gången. Efter trasken drog vi till Kolatorp och köpte grejer till Olga sen till Ica maxi.
Det grillades kyckling med ris och grönsaker. Och vi tog de rätt lugnt på kvällen. Lycka och Olga fungerade jättebra tillsammans och det är otroligt skönt :). De har träffats och nosat på varandra en gång innan men inget mer. Dessa två dagar kan de ligga i samma soffa, dela samma hage ute och vara tillsammans helt enkelt. Jag är så glad över dessa två dagar då de varit här! :).
På tisdagen gick vi våran lilla 15min promenad sen fick tjejerna ligga i samma hage medan vi badade :). De vart en hel del foton på tjejerna också! Blir någon bild här från systemkameran men annars mobilen också.

Att ett besök kan få en på så himla bra humör. Verkligen jätteglad att Sofia och Lycka kom förbi. Förr sågs vi mycket oftare och jag hoppas det fortsätter bli som förr. Lycka har gjort samma operation som Olga. Så all vila har ju också satt stopp för att ses.

Idag, vart det ett ben och magpass på gymmet sen hem för att vända nästan för Att åka till Dogland och traska igen. Olga börjar verkligen bli varm i kläderna nu. Hon skyndade sig in och kolla in efter "godis tanten" :D.

Jag är så otroligt tacksam över min Lilla Olga! Hon är så trevlig, vänlig, busig, fin och ja allt! <3

Måste ju visa Bonus hage också :)

Morgon pw i måndags och tisdags!

Olga och Lycka!

Olga traskar

Lycka njuter och ler när hon blir kliad ;)

Olga testar kylduk

Spanar tillsammans!

Dela på en hage. Eftersom ingen får leka eller springa pga op!

Alltså kärlek till båda!

Jag och Olga (snart 11mån)

Olga spana efter Frida men fick syn på sig själv och mig i glaset!

Men vaaart är Frida då?!

Jag var på g till gym!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards