rackarunge

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Emmelie Larsson - 22 juli 2013 11:27

Idag åkte vi till Dogland för att traska redan klockan 9 på morgonen. Jag kände mig väldigt trött på vägen dit och det kändes som ögonen skulle slockna flera gånger. Jag har alltid varit en rätt morgonpigg människa men denna vår/sommar är jag verkligen stentrött många gånger. Reaktion på pollen och allt sådant skit kanske?!

Hur som, Olga såg också rätt trött ut och blev lång som en vet inte vad när hon skulle in i trasken. Den kändes äcklig att gå in i idag, den va ju blöt!
Men in kom hon och när den kalla känslan mot magen och de små tuttarna lagt sig så slutar hon kuta rygg som en katt och finner läget med att traska runt. Hon blir duktigare för varje gång även om hon fuskar ibland och står på kanten ;).

Och hon är förbaskat jävla söt när hon traskar. Blicken, öronen, uttrycket, hela hennes kropp som kan bli otroligt lång åt alla håll och kanter känns det som ;). Idag gick hon totalt 18min vilket är det längsta för henne! Min duktiga Ollan! <3 tror det är två pauser vi brukar ha under tiden vi traskar. Efter trasken när Frida torkar henne så är hon så jäkla busig och söt! *fniss* ^^ (men får inte busa mer än att äta på handduken..) Nu ska hon inte traska förrän nästa operations stygn är borta, så det blir någon vecka eller två in på augusti tror jag.

Olga börjar bli sämre i vänster armbåge, den som inte är opererad ännu. Man märker det i vardagen och man märker det i hennes rörelse, när man ska försöka massera och man ser hur hon belastar i trasken. Är rädd att hon skall börja belasta den högra opererade för mycket för att avbelasta vänster. Pga felbelastning så ömmar hon lite mer i ryggen vilket syntes när hon traska idag. När hon står rakt upp och ner så ser man hur hon vinklar tassen/benet annorlunda. Ömmar vid massage och vill helst att man låter bli den delen av armbågen och sidan av bogleden. Jag hoppas att det bara är armbågen som bråkar, att det försvinner efter operationen. Att vi slipper ha problem med bog/bogleden! Räcker väl med FCP?
Fast brukar man få problem så kommer ju oftast allt skit på direkten. Vore ju så typiskt mig liksom.

Operationen är iaf på fredag! Och återbesök för höger armbåge är på torsdag. Dumt att ha olika dagar när man bor en bit ifrån men skulle ev få sova hos en kompis i närheten!! :)

Jag vill ha operationen nu! Samtidigt som jag inte har lust med mindre promenader, mindre utrymme, mer vila, mer lyfta henne vid små höjder etc. Det är pyssel, massage, nästa armbåge ska jag kyla efter promenader hade jag tänkt. En del som sagt att det är bra. Kylde den första lite med ärtpåse men en riktig vore väl bättre. Vill försöka testa laser på ryggen någon gång också. Men allt kostar, så får se vart pengarna hamnar först.

Hon är pigg som satan och de lilla odjur som finns inom henne vill ut flera ggr om dagen. Hon försöker var och varannan gång att få mig att råka tappa henne så hon kan springa några 100km/h på tomten. Men elaka jag säger nej. Man känner sig fruktansvärt elak, de gör jag. Men det ska ju bli bra sen. Längtar tills den dag då hon får springa lös en liten stund. Vi har en lång bit kvar. Men med stöd, råd och fina vänner så ska vi fixa det! Man vill vara stark och jag försöker, men det är jäkligt tufft. Olga tar det till 99.9% bättre än jag. Det är mina tankar och känslor jag bråkar med. Tufft men värt det!

Citat:
"It's simple, but not easy"...

Så sant så sant!

Traskelitrask

Nöjd tjej fick ett av Fridas begagnade ben hihi!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards