rackarunge

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Operation nr2...

Av Emmelie Larsson - 27 juli 2013 14:44

Liten uppdatering om de senaste dagarna. I torsdags drog jag, Mika och Olga vid 10-tiden mot Kolbäck som ligger lite utanför Västerås. Vi mötte upp Jonna lite snabbt för att få en snabb guidad tur i hennes lägenhet som vi skulle få låna från torsdag till fredag. Verkligen hur snällt som helst...!

På torsdagen kl 13 hade vi nämligen tid för återbesök på Strömsholm. De kollade hur Olga gick och travade samt klämde, kände och gjorde lite olika böjningar på armbågarna. På den högra som redan är opererad reagerar hon en gång. Hon har fortfarande lite ledvätska i den högra som man helst inte skulle vilja ha där som jag förstod. Den vänstra reagera hon mer på såklart, uppe vid armbågen, triceps och skuldra. Hon har belastat mer på den vänstra efter förra operationen. Sen när den blivit värre så har hon ju belastat den högra och ryggen har blivit öm. Fanns även väldigt mycket ledvätska i den vänstra armbågen.

Klara med återbesöket på 15-20min så åkte vi tillbaka till lägenheten och tog de lugnt på balkongen med varsin tidning i solen :). Sista 15min promenaden för Olga på kvällen sen blev det dusch i badkaret med descutan, vilket Olga inte gilla riktigt!

Fredag, lämnade in Olga och åkte därifrån 8.10 till några butiker. Redan 9.25 ringde Lennart och sa att operationen gått bra och var färdig. Skulle dock vänta med att komma in eftersom de måste vakna ordentligt. Ca 2h skulle ja vänta så vi var där efter 2h och 15min typ.

När jag väl skulle hämta ut henne hade hon bajsat ner sig så fick vänta ytterligare 45min medan de duschade och fixade henne. På väg in i bilen så kissar hon nästan ner mig men missar som tur va... Efter endast 20min med bilen börjar de lukta illa och inser att hon bajsat igen, i bilen!
Stannade och tog bort så mycket som gick och åkte vidare. Efter en timma drygt så fick vi stanna ytterligare och torka rent bur och en hund som skämdes så mycket!

Väl hemma fortsatte det i hagen inne. Var som hon inte hade någon aning om att det kom något där bak.

Hela natten har vi gått upp och ut men inte alltid som det varit något egentligen. Imorse spydde hon gräs. Nu har det varit lugnt ett tag. Kanske vågar man ge henne lite middag av någon form sen, lite så magen får något. Hon är mycket piggare idag och är redan less på den mindre hagen. Mitt tålamod prövas igen, skuldkänslorna får också jobba.

Återbesök på Strömsholm om 6v.
Rehab kan börja om 14dagar ungefär. Stygnen tas om ca 10 och plåstret skall bort på måndag senast.

Lite bilder från torsdag fram till idag!

Lek med mig! (Bild från onsdag)

Hemma hos Jonna!

Sista "långpromenaden" på 15min

Utanför Hemköp

Duscha i ett badkar var inte roligt!

Precis hämtat min tjej. Drogad och trött

Äntligen hemma!

Trött och röda ögon! :p

Spanar efter flugor!

Idag, dagen efter. Mycket piggare tjej!

 
 
Carina

Carina

27 juli 2013 14:55

Men lilla gumman. Hoppas hon blir pigg och kry efter detta. Kramar till er alla//Carina W

http://skallvrans.hundpoolen.nu

Emmelie Larsson

27 juli 2013 14:57

Tack! Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards