rackarunge

Direktlänk till inlägg 6 september 2013

Snorkråka!

Av Emmelie Larsson - 6 september 2013 21:26

Olga har fått ett nytt smeknamn, Snorkråka/Snorkråkan! ;-)...
I måndags kväll märkte jag att Snorkråkan markerade/halt rätt mycket på höger fram. På tisdagen var det lite bättre iaf. Men när vi var hos Frida på Dogland så fick inte Frida känna och klämma som hon ville utan att Olga reagerade. Men i trasken gick hon fint, men där är hon heller inte så belastad, i vattnet. Något måste de ju vara eftersom hon varit helt okej i båda hela tiden tycker jag. Men kanske är en inflammation i någon led eller överbelastad. Jag vet inte. Det är återbesök på Strömsholm på måndag och sen till Anna Holmgren på tisdag.

I onsdags tog jag med Olga och Adder till Kista BK. Olga kryper ur skinnet här hemma hela dagarna och små hjärnaktiviteter gör henne inte trött eller vidare nöjd en längre stund. Hon fick börja köra några steg i fotgående, kul att få det på kort dessutom. Sen körde vi några ingångar och sen paus. Passivitet är också extremt viktigt och nyttigt :).
Hon fick kolla på medan jag körde med Adder. Vi körde några moment ifrån LK1an. Han är så rolig att jobba med den där lilla svarta.

Sen fick Olga även sitta/ligga och bara gripa appoeten från handen, stadga på stå och stadga på hakan i backen. Vi var på klubben i nästan 3h och Olga var TRÖTT(!) när vi kom hem. Äntligen! Olga är jätte rolig att jobba med men går LÄTT upp i varv och "överslagshandlingar" nu när hon blir så jäkla taggad. Hon har liksom inte tränat ordentligt och inte varit lös sen MAJ! En rottweiler som varit kopplad så länge innan hon ens fyllt 1år är fan knasigt! Inte rätt, egentligen! Hon fyllde ett för några få veckor sen iaf! :). Men fortfarande kopplad dock hehe.

Torsdags trask igen. I trasken såg allt fint ut och hon är så himla duktig!
Jag tycker ff hon markerar/går orent på höger fram men bara vänta tills måndag och se vad de säger. De kallade "experterna"....

Jag och Olga ska gå med i våran träningsgrupp igen. Den börjar den 12sep. Jag avbokade min plats innan hennes första operation då jag inte visste vart vi skulle ligga i rehab och sådant. Men nu kan vi faktiskt köra små saker. Ingångar, några steg i fotgående, stadga och små fix på små saker. Jag vill så gärna vara med i min favorit grupp igen. Har ku följt vissa sen valpkursen och de andra sen fortsättningskursen. 20 tisdagar på rad sågs vi. Sen fortsatte vi ses i våras på egna tillfällen. Sen paus i somras för att sedan skulle alla gå denna gruppträning för Lotta Linusson igen denna höst. Alla skulle vara med. Jag var sjukt ledsen över att avboka men nu har jag bokat in mig igen och det känns så himla roligt att kunna följa alla igen och ses lite oftare! :D vi kommer absolut inte kunna träna fullt ut på tillfällena som kommer va lite mer än 2h varannan vecka. Men vi kan köra lite och framförallt vara där, känna samhörighet och Olga får göra något iaf även om vi bara sitter där. :)

Olga börjar dessutom växa i kläderna. Hon börjar bli så sjukt vacker! Min älskade galnaste fjärt! Huvudet har utvecklats, förbröst, kroppen - ser inte lika valpig ut, uttryck, så fin! <3

Ser verkligen fram emot flera år tillsammans med glädje, träning, skratt, frustration, säkert massa gråa hår och allt vad vårt liv tillsammans kommer innebära!

I love you too the moon and back min Olga! <3

Så jäkla fin!

Min "lilla" tjej på typ 61cm i mankhöjd hehe!

Hon må se stor ut men bra hull har hon min sportweiler!

I love you to the moon and back!

1år! <3

Adder, jag och Olga

Kärlek!

Knasiga!

 
 
Malin

Malin

8 september 2013 06:14

Så fina bilder! Hoppas snart Olga får vara lös så ni får komma igång med träningen. Du gör ett sånt bra jobb med hennes rehab <3

http://liivat.wordpress.com

Emmelie Larsson

8 september 2013 08:22

Åh tack så mycket!

 
Ingen bild

Sara, Ådi & Axel

8 september 2013 18:37

Åh vad roligt att ni kan haka på träningsgruppen igen!! :-) Lycka till!

Emmelie Larsson

10 september 2013 09:23

Tack så mycket! :-)
Ska bli kul även om vi bara kan göra små saker!

 
Ingen bild

Sara, Ådi & Axel

14 september 2013 22:38

Nu finns även vi här! :) hihi

Emmelie Larsson

17 september 2013 14:53

Underbart!

 
Sara, Ådi & Axel

Sara, Ådi & Axel

14 september 2013 22:39

:)

http://slw.bloggplatsen.se

Emmelie Larsson

17 september 2013 14:53

Åååå! Härligt! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards