rackarunge

Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Strömsholm...!

Av Emmelie Larsson - 10 september 2013 09:41

Ja, återbesök igår.
Hade tid 16, fick komma in kanske 16.20 Alltid senare än den tid man har. Jag valde Strömsholm pga Lennart Sjöström, för han sägs vara en av de bästa inom leder. Vilket han är. Otroligt duktig på det han gör, inom leder. Men att ta emot frågor, funderingar och helt enkelt bemöta djurägare det skulle han behöva två eller femton kurser i. Så otroligt ruttna. Är verkligen besviken och less på många som jobbar där. Receptionen väldigt mycket och i vissa lägen hur jag blivit bemött av veterinärer. Inte bara Lennart.

Hur som.
Enligt Lennart då, så verkade armbågarna fina och rörelserna bra i skritt och trav. Vilket är bra, absolut!
Ingen blir gladare än jag att hon blir bättre. Ryggen hade hon ont i, var faktiskt lite jobbigt att se när han trycker, spänner, vrider och vänder allt för att kolla smärtan i olika lägen, vinklar, grader ja you name it. Olga gillade det inte. Hon låg snällt kvar utan ett ljud, hon visa endast med kroppen. Kroppshållningen och att lyfta huvudet i protest. Hon är så duktig min tjej, min älskade unge.

Ryggen skall vi tillbaka på återbesök om två månader. Fortsätta med glycoflex och rimadyl 2ggr dagen.
Så det är ju positivt att armbågarna såg bra ut för tillfället men negativt med ryggen. Upp och ner.
Sen allt emellan, ja de håller jag väl för mig och mina nära. Behöver inte gå in på detaljer.

Men även solen har sina fläckar...!

Du och jag! <3

<3

 
 
Ingen bild

Michelle

11 september 2013 10:22

Kan verkligen rekommendera Ashley och Ove på Väsby! De har sammarbete med ReDog och utan dom hade jag inte haft kvar Dot idag.

Emmelie Larsson

17 september 2013 14:53

Tack så mycket! Ska kika :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards