rackarunge

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Sulviken, Åre!

Av Emmelie Larsson - 18 september 2013 14:08

I onsdags for jag, Olga och Adder mot Jämtlands härliga skogar. Vi tog bilen de 704km och det tog väl ungefär 8h dit kanske lite mer då jag stannade 3-4ggr. Hemvägen gick fortare och stannade endast 3. Två ggr för att tanka. Att åka bil den sträckan ensam (utan mänsklig kontakt iaf) var rätt tråkigt i slutet. Första timmarna gick bra och jag pratade lite i telefon. De sista timmarna var plåga. Mina knän tar stryk av att åka så långt och mottagningen på telefon och gps vart allt sämre. Till slut kom vi fram till en gård i Sulviken. Ett mysigt och vackert ställe. Olga och Adder va tysta och sov hela vägen. Kom fram efter 22tiden så packade in mig och hundarna, pratade lite med Evelina och Susanne som redan fanns på plats sen var det sova i stort sätt.

Morgonen efter började vi inte förrän kl 13 på dagen och tur var väl det. Då jag inte fått information om att man var tvungen att köpa med allt man skulle äta under dessa dagar själv så fick jag fara några kilometer till närmaste Ica butik som låg i Kall. Vi var totalt 11 som gick denna utbildning och det var bara jag och en till som inte kände alla andra. De övriga går en annan utbildning tillsammans vid sidan av också.

Fyra intensiva, intressanta och lärorika dagar. Lärt mig massa nyttigt och sådant man kanske inte alltid tänker på som hundägare. Superkul kurs! I november är de sista tre dagarna och förhoppningsvis är jag då diplomerad till Friskvårdsinstruktör. Att lära sig massage, stretching, rörelseanalys och mer om hundens anatomi är otroligt bra att kunna. Alla hundar mår otroligt bra av lite avslappnande massage. Och tror många hundar går med smärta på ett eller annat sätt men som man inte tänker på för man ser det Inte alla gånger. Tycker det ska bli spännande och roligt att göra hemläxorna och känner att denna kurs var otroligt bra för mig och Olga! Fått massa tips och idéer samt övningar som är bra för att stärka olika ledmuskulaturer mm.

Tycker hundarna skötte sig bra alla dagarna. Olga var lite dragig men förstår henne också. Hyper glad i allt och alla och få följa med och se massa hundar och ny plats istället för sitt gamla hem med kompostgaller överallt så förstår jag att den energi hon har läggs på att dra för tillfället.
Sen är hon superduktig med kontakt och lyssna andra tillfällen haha. Men helgen var det mycket runt omkring. Att sitta i hage hela helgen, rätt stor ändå med Adder på lektionerna var inga problem. De har skött sig med bravur! :D

Resan hem var seg. Trött och sliten efter en intensiv helg. Men tillslut kom vi hem igen. Sin egna säng, egen dusch och toalett - underbart! ^^

Jag går denna lilla utbildning för Hundsteg. Tycker absolut om deras tankesätt och hur de lär ut. Mina förra utbildningar har jag gått på Hundens Hus och jag gillar faktiskt båda. Men nästa utbildning (om de blir fler) blir säkerligen på hundens hus hos mina gamla fantastiska lärare :). Så länge de finns det jag vill gå för bra pris så!

Kul iaf att testa en annan också och se hur andra tycker och tänker.

Några bilder från helgen.


Första kisspausen på vägen dit

Nedanför min säng i hagen som vi hade hela helgen

Vårt "läger" bakom galler ;)

Promenad torsdag morgon

Adder lös och Olga i koppel. Konstig skugga ^^

Utsikt från ladan

<3

Lek med mig matte!

Finaste

Ibland delade de säng under lektionen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards