rackarunge

Alla inlägg den 5 november 2013

Av Emmelie Larsson - 5 november 2013 09:42

I söndags natt kom jag hem igen från Åre, Sulviken efter mina sista dagar av utbildningen. Var hemma 01:35 och det tog nästan exakt 9h på pricken. Den exakta tiden hem med 2 ynkliga stopp vart 8:56:44:84 ;).. Startade timer på mobilen för att se den exakta tiden på skoj. Var väldigt halt de första 3h och jag hade dubbfria vinterdäck vilket inte rekommenderas om man ska åka åt de hållet ;). Var riktigt obehagligt till och från och ja var en kärring på vägen dit på vissa ställen då bilen bara gled haha. Låg i 45km/h på vissa 90 vägar då de inte gick att köra fortare :p..

Hemvägen åkte jag via Sundsvall och Östersund och allt och den vägen var ju bra mycket bättre än andra vägen via Bollnäs, Ljusdal mm.

Dagarna i Sulviken var lärorika, intressanta och roliga. Men det är alltid super skönt att komma hem igen. Hundarna har skött sig bra iaf tycker jag. Olga hade oturen att skada tassen första kvällen. Vet inte vad hon gjort men kan vara något allergi utslag eller att hon slickat så mycket på tassen (för att dölja smärta?!) att tassen blivit irriterad och bildat sår. Blir de inte bättre så blir de veterinären för salva eller liknande. Men vi tvättar och fixar själva först, från klinikens tips.

Tycker dock att det räcker för Ollan nu. Eksem, klåda, svamp mm och nu tassen. Plus allt gammalt med operationer, ryggvärk mm... Uscha. Stark är hon iaf min älskling :).

Igår lämnade vi Zews och det blev otroligt tomt haha. Olga sov som en gris igår och inatt.


En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
-Nalle Puh

Glöm inte det.

Alaska malamute 8v

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards