rackarunge

Alla inlägg den 22 november 2013

Av Emmelie Larsson - 22 november 2013 10:05

Ja igår var det trasken igen. 30min i trasken som vanligt, något seg framåt slutet vart hon. Men så fort Frida skall ta ut henne genom dörren är hon snabb, het, och halare än tvålen! Fröjd att se Frida kämpa med att hålla emot så hon inte busar järnet ;) *skrattar gött*... Jag har ju den hala tvålen (eller ålen kanske är bättre namn?!) varje dag haha.
Efter trasken fick vi vibba också. Dock hann vi inte vibba klart de 15min som var tänkt då fröken rottweiler började pipa, sätta sig, gå ner från vibben och såg verkligen ut som "matte, jag måste bajsa, nuuu!" Så, efter 7min fick vi avbryta haha. Försökte ju rasta henne innan som alltid men då var hon inte nödig ;)...

Vi gillar att ha våran rehab på Dogland. Alltid så trevligt och roligt att umgås och prata med Frida. Igår vart det mycket skratt haha!

Dock kommer vi inte vara där jämt. Utan tanken är ju att Olga sen ska börja simma i pool, det kommer bli i Haninge. Men inte än. Det kommer bli oerhört tråkigt, tycker jag, att inte träffa Frida regelbundet. Ollan gillar också "sin rehab Frida". Massor.

När vi kom hem fick hon hoppa in i duschen. Annars kliar hon sig för mycket. Hon kliar en del utan med dusch också men de är bättre efter. Hon är med stor sannolikhet känslig för vattnet. Och annat, kanske maten. Så ska byta mat, så snart jag bestämt mig för vilket foder. Och ja, det blir torrfoder ett tag till. Får färsk ibland ibland men inte på heltid. Än ;). Kanske längre fram.

Bild på vildaste vildungen efter duschen igår.

Sen kom äntligen Olgas nya halsband från Minxdesign här i veckan! :)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards