rackarunge

Alla inlägg den 9 december 2013

Av Emmelie Larsson - 9 december 2013 09:42

Igår var min andra lediga dag efter åtta dagars arbete. Mina två förra ledigs dagar spenderades i bilen till Östersund och Härnösand med Olga. Mycket bil, lite sömn och helt kaos i huvudet.

I förrgår var första lediga dagen, upp tidigt för den årliga HUNDxx mässan, hund2013. Man måste(!) gå minst en dag varje år hihi. Hade trevligt igår och kom hem vid 15 tiden - helt slut!

Igår då, upp tidigt igen. Skogen. Hundträning. Kyligt och kallt. Sol. Vantar. Hundar. Fika. Varma drycker. Mer hundträning. Socialt. Träning - glädje!!

Det är så roligt att testa på något nytt, se sin hund lyckas och kämpa på. Att träna med andra. Att träna patrullhund är väldigt skojigt och intressant. Jag hoppas att jag och Olga kan fortsätta och att vi ska lära oss och sen briljera ;). Att vara en del av de grönklädda, en del av något nytt (för mig!), att få göra nytta när de behövs. Att ha roligt tillsammans med min hund.

Vi körde miniruta ett och miniruta två. Samt ett "aha-spår", Olga gick från klarhet till klarhet tycker jag. Första rutan var hon smått ofokuserad och titta mot andra ekipage, svanar flög förbi och lät och så. Vi körde ruta ett tre gånger och det gick bättre för varje gång. Sista gick bäst.

Ruta två däremot gick ännu bättre. Duktig på att analysera noga i rutan innan spårupptaget också! :)

Denna ruta körde vi två gånger var.
Sen vart det gofika. För att sedan köra varsitt "aha-spår".

Rolig dag, givande, lärorik. Kul att se andra jobba med sina hundar, se skillnaderna när de arbetar mm.

Kult!

Olga väntar på "aha-spår"

Olga bjöd in Kompis i bilen :)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards