rackarunge

Alla inlägg den 19 december 2013

Av Emmelie Larsson - 19 december 2013 10:15

I tisdags hade vi tid hos våran sjukgymnast, Anna Holmgren på Hundkuranten. Bokade in denna tid för några veckor sedan eftersom Olga ska "testas" under 6v så måste jag ha gjort ett återbesök innan. Som kan kontrollera henne nu och stödja under dessa veckor med hjälp samt kontrollera henne om 6v.

Igår satte jag mig och gjorde ett schema som jag kan fylla i, vad vi gjort den dagen. Hur hennes status är, är hon halt? Markerar hon? Är hon ovanligt nojig om tassarna? Ja allt sådant, fylla i våran längsta promenad per dag, sen är det även små promenader varje dag såklart men skriver endast in långpromenaden, vilka dagar hon har traskat, om vi gjort rörelseträning av olika slag den dagen, balansträning, masserat triceps och övriga kroppen, annan träning - lydnad, patrull, spår, vad som helst.

Jag har även filmat Olga, igår, nu när hon går "dåligt". Så ska jag filma henne lite de dagar jag tycker hon går bra. Sen om jag tycker hon går sämre, så man har lite att kolla på. Försöka filma lite när hon traskar mm.

Känns som jag har en rätt bra plan och upplägg nu. Nu är det bara upp till mig att försöka få in allt pyssel i den vanliga vardagen också. Tar ju extra tid vissa saker. Som att traska, visst vi är där ca 50min med trask, torka hund och sen vibbplatta men resan dit och hem kräver sitt också. Rörelseträning hemma kan man enkelt göra på en filt framför soffan, men balansboll måste man ha lite mer koll på mm. Känns bra hur som, jag har Anna med mig längs resan och jag har precis som innan, Frida med mig överallt. Vi träffas regelbundet och hon stöttar enormt och tar emot mina knasiga funderingar. Tack, du är guld! <3

Detta bakslag i triceps muskeln är såklart trist, att det liksom alltid ska vara något. Men de ska vi då bukt med snabbt. Har två veckor på mig att massera bort de ömma och mjuka upp henne annars testar vi lite laser ett gånger.

Annars kollade Anna igenom hela henne så förutom triceps som störde otroligt så markerar hon ingenting på rygg eller övriga delar. Men de sa ju även Sophie, men de kan ju alltid hunnits förvärras nu när hon vart lös lite.... Olga har fått en jäkla balans. Märks att allt traskade, vibbplatta och träning i skogen mm gjort resultat i ryggen.

Annas övriga kommentarer om Olga var att hon är "oförskämt fräsch, otroligt vältränad, (hon va grymt imponerad!), välmusklad, perfekt i kroppen, i hullet!"
Alltid roligt att höra! Och ännu roligare att allt jobb ger resultat som folk blir imponerade av. Även Sophie gav mig massa grymma komplimanger för hur bra jag skött Olga, hur impad hon är och var att vi faktiskt traskar två ggr veckan plus allt annat. Även Anna vart lite chockad haha, att jag fortfarande traskar två ggr veckan. Många orkar inte. Nu ska vi ju testa att minska till en gång i veckan, men märker jag att hon blir sämre så ja, då blir det två ggr veckan ett tag till!

Lite skryt med kommentarer, men ja, de måste ja få göra! :)

Schemat ;)

Heey, how u doing?

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards