rackarunge

Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Bagis 23/12-13

Av Emmelie Larsson - 27 december 2013 11:09

Japp, i måndags åkte jag hem på lunchen för att gå ut med Olga. Öppnar ytterdörren och känner direkt att det är fel, Olga hade bajsat i vardagsrummet - diarré. Suck!
På morgonen hade hon varit lite dålig i magen men inte så allvarligt, tänkte att det var pga märgben dagen innan. Men hon är rätt van med märgben iaf.

Hur som, släppte ut henne snabbt på tomten så jag kunde städa upp inne. Släppte ut henne och in henne så lämnade henne inte ensam ute!
(Har inget staket och grannarna har kåta hanar hehe).

Olga löper, så jag tog av trosorna och upptäcker att bindan är borta. En sådan always ultra med vingar, för människor. Trosskydd är för smala. Letar överallt men hittar endast lite av vingarna och typ "toppen" av bindan så det är fortfarande mycket som saknas. Efter att ha pratat med tre olika, två på Bagarmossen och en på Kolatorp så bestämdes det för att åka in direkt med Olga. Kolatorp hade ingen tid så fick lov att bli bagis. Jag ogillar bagis!

Fick ringa jobbet och säga att jag inte kom tillbaka den dagen. Väl inne på bagis började de diskutera om de var försent med kräkspruta eller inte, men vi visste ju inte om hon svalt bindan strax innan jag kom hem eller inte. Kanske någon timma tidigare, kanske var det därför hon vart så grovt dålig i magen också. Det vet man inte.

Hur som, vi fick gå in på baksidan. För infektionsrisk. Antagligen pga att hon varit dålig i magen. Vi testade kräkspruta och efter några då minuter kom det upp hög efter hög... Killen som hade hand om oss fick fint gräva i högarna med fingrarna sen för att leta delar ;). Och han fann bit efter bit.
Dumma dumma rottweiler flicka!

2400:- fattigare dagen före julafton. Det kom inte alls lägligt vill jag lova och försäkringsbolaget hade ju stängt så fick ta mina sista kronor till räkningen. De som skulle till mina sista räkningar. Nåväl. Olga mådde bättre redan på kvällen men fick äta ris och prokolin första dygnet.

Julen har varit lugn. Olga var super trött igår. På julafton var vi hos mina föräldrar och firade med min släkt. Juldagen var vi på gymmet sen gick vi långis med Olga. Igår kom mikas föräldrar och syster med familj. Då fick Olga vara i sovrummet då några är lite rädda för hund och småbarnen kunde krypa runt fritt utan att köra på Olga. Den tog vi en långis, vart 50min. Vi har inte kommit upp till 60min ännu och hon var rätt seg i slutet igår. Sen på kvällen åkte vi till Fredde och Dessi och käkade och kolla på film. Tre lediga dagar hade jag och det var så jäkla skönt!

Dock måste Olga få börja traska snart! Har ju 2v uppehåll pga löp. Men jag märker på henne att hon behöver trasken, att avvakta 2v är inte bra för kroppen. De märks.
Men snart så ska hon äntligen traska igen!

Hoppas ni andra mår bra jag haft en fantastisk jul! :)

 
 
Anna

Anna

27 december 2013 22:40

Usch, stackarn! Åkte också på en liknande räkning veckan innan jul, var bara att härda ut :P Hoppas hon mår bättre snart!

http://tjugotretton.blogspot.com

Emmelie Larsson

27 december 2013 22:48

Ja alltid är de något :p

 
Sara, Ådi & Axel

Sara, Ådi & Axel

29 december 2013 17:45

Men Olga! ♥ God fortsättning på er iaf! :)

http://saraevangeliet.weebly.com

Emmelie Larsson

29 december 2013 17:46

Ja inte är hon klok alla gånger ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards