rackarunge

Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

Lediga dagar :)

Av Emmelie Larsson - 7 mars 2014 21:40

Jamen ett par rader här då kanske...
I onsdags och torsdags var jag ledig ifrån jobbet. På onsdagen togs de rätt lugnt på morgonen och sen for jag och Olga iväg till trasken. Men det var en vikarie denna gång eftersom Frida är sjuk/skadad. Olga tyckte det var väldans konstigt att någon annan plötsligt stod där haha. Såg väldigt fundersam ut.

Efter trasken tog vi en lagom promenad med Rebecca och hundarna sen hemåt och hade en kväll i soffan framför Greys Anatomy!

Torsdag, åh va svårt det var att komma upp ur sängen haha! Låg kvar två timmar längre än vad jag hade tänkt och Olga gjorde inte mycket väsen för att gå upp heller utan låg antingen utsträckt över hela sängen eller sked längs mig ^^.
Vi kom ju upp tillslut och tog en lugn morgon. Lite balansträning på våran jordnötsboll, sen liten pronk i skogen där hon fick köra lite lugnare variant utav uppletande. Tok roligt enligt henne! :)

Sen åkte vi förbi Annika med tollarna och lämnade min jordnötsboll som hon skall låna ett tag :).
Efter det åkte vi till Jessica och Lexon för en promenad som vi planerat in och det är alltid lika mysigt att träffas!

Sedan for vi vidare till Hundens hus på pontonjärgatan i Fridhemsplan. Vi var en timma tidiga men det gjorde ingenting, vilade lite i bilen och lät Olga sova lite. Sen mötte vi min fd mentor Lotta som är instruktör på Hundens hus. Jag fick nämligen gå som assistent på hennes rallylydnad för nybörjare :). Jätteroligt!!!
Håller ju själv på med utbildning för att bli rallyinstruktör, så jättebra att gå bredvid Lotta och komma igång eftersom det var ett år sedan nästan som jag gick min utbildningshelg! :O

Hur som, Olga var med i lokalen men inte på kursen utan fick ligga längst fram i soffan eller på golvet bakom kompostgaller med skydd. Så hon sooov så sött och märktes knappt av haha. Min älskade fjärt, så himla duktig!

Vilar innan trask i onsdags

Fick blicken när jag sa att Frida inte var där!

Kvällsbus!

Torsdags morse. Knappt vaken? :p

Mys i skogen <3

Väldans trött

Åkte Toyota IQ!

På hundens hus

Jätte trött

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards