rackarunge

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Emmelie Larsson - 3 april 2014 13:04

Igår var vi först på återbesök hos Anna våran sjukgymnast på Hundkuranten. Olga var lite svullen vid vänster sida vid övergången till bogled. Sen strular ryggen fortfarande och denna gång pep hon till och ryggade undan rätt mycket. Mer än förut och Anna kände inte ens hårt. Jag själv tycker Olga varit stel och loj på promenaderna. Har sin förklaring. Vi ska såklart kolla upp ryggen, den har vi bråkat med sen allra första början. Men Strömsholm vägrade röntga ryggen. Trots att jag bad om detta vid tre eller fyra tillfällen. Hur som, går inte att älta bakåt....

Rygg och triceps står på prio att få ordning på. Sen jävlar ska hon vara frisk! :o)

Efter återbesöket så åkte vi till Kista BK och träffade Elisa och hundarna. Jag hade med labben Adder och tränade små moment med honom och sen länka ihop hela lydnadsettan, gick otroligt bra. Olga låg i bilen bredvid planen med öppen baklucka och sov i sitt sköna täcke. Hulken sov också. Olga fick ett kort fotgående på några meter i slutet. Inget mer. Vila vila vila.

Idag passar vi rottweiler tiken Lexie på ca 3,5-4år. Bilder finns nedan.
Sen ska jag på sista tillfället av rallylydnadskursen som jag assisterar på! Roligt! :)

Äntligen trask igen sa Olga! <3

Adder kollar på Elisa och Zews

Zews! Blir förresten 2 år idag.

Zews och Adder på platsliggning

Bonus är hos veterinären idag och drar ut två ruttna tänder :(

Lexie och Olga

Lexie

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards