rackarunge

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Emmelie Larsson - 11 maj 2014 10:37

I fredags kom Elisa och hundarna ut och hälsade på. Så på lördagen drog vi ut i skogen för att spåra. Åkte ut till Gålö bland de bra skogarna där.

Jag la två spår till Olga, båda hade fyra apporter och sen ett slut. Lite kringelkrokigt spår och i alla fall en riktig nittiogradersvinkel i det längre spåret. Och Olga klara vinkeln galant och hitta alla apporterna.

Spår nr två var kortare och jag märkte att någon annan hade startat sitt spår på samma ställe som mitt efter mig. Men Olga klarade det bra i alla fall. Spåren låg lite mer än en timma. Jättenöjda med Olgas spår presentation.

Zews fick tre spår som han klara galant också. Samt lilla Hulken fick ett korvspår på kanske 3m haha.

Medan spåren låg till sig så drog vi iväg och tränade lydnad på en parkering. Vi körde fotgåendet, en del svängar och snurrar, följsamheten, apporten körde vi lite, tog fram targetplattan och lät henne markera tre gånger sen körde vi rutan för typ andra gången i hennes liv och hon fick tre skick med sjukt bra respons. Grym fart och en sådan målmedvetenhet haha. Duktigs älsklingen. Sen körde vi lite "upp" och plats ifrån min vänstra sida :).

En bra träningsdag med hundarna. Man är alltid så glad efter man tränat hund! :)

Några få bilder kommer här

In i rutan

Jag ser ut som en bondgårdsunge haha ;)

Min fina älskling

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards