rackarunge

Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Emmelie Larsson - 12 maj 2014 08:22

Igår hade jag då mitt sista tillfälle på Rallykursen, min projektkurs inför mitt diplom. Haft fem härliga deltagare som har gjort stora framsteg! :D

Igår körde vi i nästan två timmar och både hundar och deras ägare var rätt trötta i slutet ;). Körde först lite nya skyltar, många olika svängar och grader hit och dit, snurrar och fan vet allt ;). Sen fick de en väldigt enkel bana. Efter detta lite nya skyltar igen som visades, några de fick öva på och några som inte skulle ingå men bra att veta att de finns. Vi gick igenom lite smått om belöningsplacering och sen i slutet fick de en större klurigare bana!

Är himla nöjd över dessa tre tillfällen och det är ju oftast ungefär vid tredje lektionen som deltagarna själva börja tycka det är ännu roligare när de börjar få grepp om allt. När jag håller kurser, som denna och mina andra vardagslydnadskurser så undrar jag varje gång varför de går för lång tid mellan mina kurser. Tycker det är vansinnigt roligt att lära ut och de alla komma framåt! :)

Snart borde mitt diplom komma om jag blir godkänd, men känner att jag verkligen kommer bli det så är inte orolig! *självsäker ;)*.

Inga direkta bilder från dagen men en utav banorna uppritade. Samt några på Olga!

Min assistent!

Min slutbana!

Snyggaste tjejen igår morse ;)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards