rackarunge

Alla inlägg den 26 maj 2014

Av Emmelie Larsson - 26 maj 2014 10:50

I fredags hade vi besök utav Rebecca med familj och hundar, vi grillade och hade det allmänt trevligt och mysigt!

Lördagen var det strålande sol och riktigt varmt, jag började fixa på tomten men sen strulade allt jag skulle fixa så vid elva tiden hämtade jag Ewe så höll hon mig sällskap på bryggan i solen till halv fyra. Olga var med en del på tomten och bada och lekte men sen vart det varmt så då fick hon svalka sig inne istället. På kvällen var jag bjuden på grillmiddag :). Trevligt!

Söndag tog vi lite sovmorgon sen fixade jag massor på tomten istället. Trimmade gräset, flyttade Bonus bur, fixade ordningen bur och hage, kratta, tog fram utemöbler mm. Massa pyssel ute och Olga sprang in och ut som hon ville ;).

Runt halv fyra tiden fick vi besök utav Malin och Anders med barnen och vi grillade hamburgare och doppa tårna i vattnet med barnen :).

När de åkte så fixade jag saker på datorn för att när det var lagom svalt köra lite lydnad med Olga, vi hann köra lite fotgående och apporten. Sen skulle vi köra lite med targetplattan att vilja springa emot den inför rutan, vilket hon kan klockrent iofs men vi skulle köra den iaf, hann med två skick, och det sista slutade i litet kaos hehe. Grymt bra skick, hon var målmedveten, grymt bra fart, vände upp direkt när jag berömde och så kommer hon i världens fart för att gripa kampleksaken jag håller i, men tar allt lite väl snett så först kommer två tänder rakt på mitt finger och en liten på handens översida. Ser inte mycket ut för världen men i den farten hon hade så var det mest smällen som kändes och inte själva tänderna haha. Sådan smärta att jag nästan svimmade, allt vart tyst och svart runtomkring haha. När jag väl fått bort den värsta yrseln så körde vi bara snabbt lite läggande så vi gjorde något bra som avslut. Men ja, passet vart inte alls så som det var tänkt ;).

Glad tjej som bada i lördags

Bonus har äntligen flyttat ut över sommaren

Innan träningspasset

Jag älskar vår sjötomt med utsikten!

Som sagt inte mycket, men två "hål" i fingret och litet prick på handen haha

Morgonbus imorse

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards