rackarunge

Alla inlägg under maj 2014

Av Emmelie Larsson - 7 maj 2014 13:51

Igår var vi på Dogland i Arninge igen. En gång i veckan. Trask 30minuter och sen vibben 15min. Jag råkade vara ca 50min tidig haha. Men hann då äta lite middag i bilen och sen hade jag lyxen att få börja tidigare i alla fall, typ 30min tidigare! :D

Skönt att inte ha mera laserbehandlingar på ingång. Faktiskt. Hoppas vi slipper dem nu för alltid haha.

Ollanbollan kändes fräsch igår i trasken så det är skönt. Det gå framåt och jag hoppas vi fortsätter framåt. Men sist jag skrev såhär så fick vi bakslag. Men inte denna gång! *bestämmer!*

Imorse tog vi 40min promenad längs golfbanan och Olga var lös i stort sätt hela promenaden med relativt jämt tempo! Så skönt att hon får vara lös mera nu. Bör väl inte leka med andra hundar utomhus ännu heller. Kommer vara rätt sträng där tror jag, onödig risk. En smäll av större hund kan göra så himla stor skada. Olga brukar busa med Zews inomhus, de ligger och naggas och munhuggs på golvet eller i soffan. De är mer okej haha. Dom två kan leka rätt vilt så utomhus är det fortfarande stopp, kanske jämt. Får se. Hundar kan aktiveras på så många andra sätt och oftast är det nog vi människor som vill att de ska leka med andra hundar. Nåväl.
Spåra ur lite och återgår till morgonen ;). Promenad och sen körde vi lite position, ingångar, "upp", plats, och lite skoj snurr och då också inne i vardagsrummet. Försöker köra små pass inne lite varje dag, sen kör vi en hel del på promenaderna också. Små saker då och då. Korta och effektiva pass kan vara hur bra som helst! :D

Vi ska sikta mot en debut i lydnadsklass 1 nu. Mål måste man ha, sen får man se hur allt går ;).

Av Emmelie Larsson - 5 maj 2014 11:00

Igår hade jag mitt andra tillfälle av min rallylydnads projektkurs. Mina fem duktiga deltagare skötte sig med bravur och gör stora framsteg :). Olga var med och körde med Stephanie som jag släpade med mig som extra deltagare ;). Jättekul tyckte de båda.

Vi hade tur med vädret under våra 90min utomhus. Solen höll sig framme nästan hela tiden och varken regn eller snö drabbade oss. Däremot blåste det en hel del till och från så skyltarna flög ur hållarna. Inte så blåståliga ;). Får ta med tejp nästa gång och tejpa också om man ska vara utomhus!

Tyckte lektionen fungerade jättebra och alla gjorde framsteg. Två olika banor gjordes, en mindre och en större med rätt många skyltar vilket alltid uppskattas. Nästa söndag är det tråkigt nog sista gången och sen har jag (troligtvis!) fiskat hem mitt diplom!



Av Emmelie Larsson - 4 maj 2014 12:30

Imorse fick den lilla rottweilern springa lite i vår lilla skog. Alltid lika "läskigt/obehagligt" men samtidigt så härligt att se henne så lycklig och glad. Men mattes ögon blundar smått. Bästa är såklart en bra uppvärmning i iaf 20min koppelpromenad innan hon är lös. Nu vart det kanske 10min promenad innan skogen men hon fick vara lös lite i alla fall. Men hjärtat sitter i halsgropen varje gång för att hon ska halka till eller skjuta benen åt olika håll hehe. Men det gick bra idag. Nästa gång blir det en bättre uppvärmning. Och nedvarvning är minst lika viktigt!

Vi körde lite morgon klättring också, upp på lite stenar, upp mot träd, hitta en gammal stege, lite godis sök på marken, allt är skoj enligt Olga!

Min finaste ögonsten! <3

Olga o bonus

Olga med Ikea djuren, mössen och Katten!

Katten får stryk ;)

Olga o Ikea-katten

Ollan undrar vad vi gör i källaren

Dagens klättring ;)

Lite bus innan jobbet

Av Emmelie Larsson - 1 maj 2014 17:09

Några få bilder från helgen! <3

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards