rackarunge

Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

Vad har hänt...?

Av Emmelie Larsson - 7 juli 2014 09:47

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, har bara inte blivit av.

Den 24e juni var det 1år sedan Olga opererade första armbågen, höger, för FCP. Ett helt år sen, galet. Lång resa ändå på så många sätt. Men vi siktar alltid framåt och lämnar skräp bakom oss! :)

Vi drog till Gällivare onsdag eftermiddag (25e) med tåget som tog 17h. Åkte dit med Elisa och hundarna och de skötte sig fantastiskt på tåget! :) Vi var där till söndag eftermiddag och var då hemma måndag morgon.

Förutom detta så är det inte så mycket nytt. Eller joo, jag har nu gått ut offentligt med att vi väntar valp! :)
Ja, en fyrbent valp inte tvåbent! ;)

Av vilken anledning?! Jo jag har alltid velat ha två hundar, redan när Zebulon levde så var ju tanken att min rottis tik skulle flytta in. Men det blev inte så sen hann Zebulon tyvärr gå bort innan Olga kom.
Egentligen fanns det inga planer för en till hund ännu eftersom Olga inte ens är två år ännu, men nu när allt blivit som de blivit så känner jag att jag vill ha en till hund så jag kan varva mellan två. Olga får träna, vilket vi gör, men ärligt så orkar hon inte 110% hela tiden. Att ta tex en löptur med henne, ser jag just nu som omöjligt. Hon orkar inte. Vi tränar på, lydnad och spår mest och hon är glad och lycklig ändå. Men jag vill inte puscha henne och pressa henne till mer arbete än vad hon faktiskt orkar. Sen orkar hennes hjärna ibland mer än vad hennes kropp gör.

Så därav en till hund nu. Så jag kan träna fullt ut med den och varva mellan två. Sen att jag faktiskt tycker om att ha två hundar i huset (iaf de jag passat haha) och jag tycker hundarna oftast får ut saker utav varandra också. Ska bli jätteskoj med en valp och jag tror Olga kommer gilla det också, kanske lite avundsjuk vi får se. Olga kommer alltid vara prio ett och jag kommer inte sluta träna med henne bara för att jag köper en till. Vi ska köra så mycket vi kan :) <3.

Igår tränade vi lydnad och gick igenom hela LK1 och vart även kommenderad utav Rebecca genom hela programmet. Största länkningen någonsin för Olga! <3 efter två timmar for vi hem. Mycket nöjd Olga och matte!

Blandade bilder;

Kärt återseende innan Gällivare

Olga och Hulken

Öva ;)

Åka tåg

Knott bett i Gällivare

Hulkens mamma Iris

Chillar vid ringen

Valpar! :D

Igår på träning

Imorse på godisjakt ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards