rackarunge

Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Emmelie Larsson - 8 juli 2014 21:57

Redan igår bestämde jag att jag skulle fara till Haninge BK idag efter jobbet, så så fick det bli! ;D
Frågade några olika men ingen kunde träna denna kväll så ställde in mig på att åka själv. När jag åkt halva vägen så får jag en person i skallen så jag skickade ett meddelande på chatten och fem-tio minuter senare fick jag svaret JAAA! ^^

Så tillslut fick jag med mig Isabelle och hennes border collie Iris för träning! Vi tränade ingenting tillsammans men körde samtidigt på varsin plats sen snackade vi i pauserna! Mysigt! :)

Olga fick träna läggande under gång, snabba läggande rakt från sitt och stå, upp (sitt från ligg), en inkallning, gripa apporten två ggr, fotgående i vanlig takt, långsamt takt med svängar med halter mm. Allt möjligt.

Superfin kontakt och bra taggad idag. Trots att Isabelle och iris tjoa och va glada längre ner så hade hon fokus! :D min lilla korv!

Vi tränade några få hopp över hinder med Max tre plankor tror jag. Hindret är inget jag vill nöta på eftersom jag inte vill att hon hoppar för mycket med armbågarna. Inte övat hopp på flera månader och aldrig med ingång faktiskt, men hon hoppar på kommando och kom in självmant i position!! :D *lycklig matte*
Så hindret behöver vi inte köra 100% på och jag godtar mindre poäng på den om det skall behövas.

Läggande och snabba lägganden är också något som inte skall tränas länge eller för mycket, framförallt snabba pga armbågarna.

Olga är i alla fall nöjd med dagens träning verkar det som och hennes matte är strålande nöjd! Min älskade skruttweiler! <333

För övrigt så är valparna 23 dagar idag, 3,5 vecka drygt! :D är såå taggad på att få hälsa på hos Ewa-Maria igen och valparna.

Olga och Iris!

Min älskade Ollanbollan!

Satan vad jag älskar dig! <3

Iris!

Valparna äter maaat

Ååååh!!! <3333

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards