rackarunge

Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Emmelie Larsson - 15 juli 2014 08:34

Vi tackar ZooZoo.com för snabb matleverans. Olga blev överlycklig för lite krubb till kistan! ;)

Olga äter nu Standardt Vild Normal som finns i 12kg säckar. Som hon gillar och verkar gå bra på hittills. Från första början åt hon Royal C eftersom det var de hon stod på ifrån uppfödaren. Hon ville heller inte att man skulle byta förrän valparna var 12mån. Jag önskar att jag struntade i de "rådet" och bytte mat tidigare. I mina ögon är royal ett jäkla bajs foder och jag har aldrig någonsin gillat det. Olga kliade sig något fruktansvärt efter en tid och under en period vaknade hon på nätterna och kliade sig frenetiskt. Men har alltid haft otroligt fin och glansig päls som vi fått beröm för. Vi bytte till ett spannmålsfritt foder som jag helst vill ha, fungera bra och slutade klia sig. Men sen bajsade hon flera ggr om dagen så hon tog inte upp näringen något bra. Så nu har vi bytt, förhoppningsvis för sista gången ;). Hatar att byta foder, foder är en ren jäkla djungel. Nu bajsar hon normalt, älskar maten, fin päls fortfarande och bra i hullet som alltid! Så hoppas att detta fungerar lika bra i längden! :)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards