rackarunge

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Emmelie Larsson - 6 augusti 2014 11:14

I måndags så åkte jag och Olga till SSBK där vi mötte Isabelle, Iris och Liam för träning :).

Efter ca 1h kom även Daniella med Puff och tränade. Trevlig kväll helt enkelt.

Olga var taggad, hade attityd och stort samarbete och skötte sig grunt bra! Vi la fokus på fotgåendet med svängar, lite läggande under gång samt någon inkallning. Otroligt nöjd med måndagens träning!


Igår, tisdag så tog jag med Olga och labben Adder och åkte iväg för att träna själva. Vi var på en gräsparkering vid en äng, de gick älgar på ängen, rådjur, det var bilar och människor längre bort, folk gick förbi med flytvästar och fiskespön mm men Olga hade sjukt bra fokus! <3

Vi körde återigen mest fotgående då jag vill ja bättre svängar ;). Och det går bättre och bättre! Körde lite läggande igen samt platsliggning med boll som störning. Klockrent! Igår var jag återigen sjukt taggad och glad efter träningen!

Adder fick köra fotgående, ställande och läggande samt en inkallning. Han har inte riktigt med i matchen igår men jobbade på. Var ett tag sen vi körde tillsammans också så. Vore kul att försöka tävla med honom i höst men får se hur mycket jag hinner träna honom. Han är ju inte prio ett liksom ;).

Olga vill också tävla till hösten, om vi får till ställandet snart. Det är vår svaghet just nu haha. Övat otroligt dåligt och lite på just ställande. Annars tycker jag resten är rätt bra!

På fredag kommer lilla Hyzz äntligen hem. Helt galet, en valp, en valp ska hit. Det känns som det var evigheter sen även om de inte ens är två år helt ännu sen sist ;).

Måndags :)

Igår :)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards