rackarunge

Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Emmelie Larsson - 10 augusti 2014 19:38

Idag togs det rätt lugnt på morgonen. Hyzz vaknade tidigt sen var morgonen igång en stund innan han somnade om en sväng.

Vid elva tiden packade jag in hundarna i bilen. Denna gång fick Hyzz sitta i buren i bakluckan. Nu är det dags att han vänjer sig vid sin burhalva som kommer bli hans plats. Han gnällde lite först men tystnade snabbt. Sov till Haninge (ca 20min) tills vi skulle in på Grizzly Zoo för att köpa ett nytt halsband åt honom. In, valde, betala och ut. Var inte ens där i fem minuter haha. Hann även väga honom, ca 5kg väger plutten.

Sen skulle vi vidare. Hyzz gjorde nu klart för mig att han inte!!!! Var nöjd med placeringen i buren. Olga sover som alltid! Men Hyzz, gnällde, skrek, yyyylade och försökte kravla sig ut ur buren ^^. Joo, de skär lite i hjärta att höra valpgråt. Efter 15min stannade jag, för sen skulle det inte gå att stanna på 50min. Han kissade iaf. Sen körde vi vidare och Hyzz visade återigen sin stämma. Matte ignorera och ignorera ;). Efter ett tag somnade han och sov till Uppsala.

Idag åkte jag nämligen till Uppsala. Inget som var planerat alls egentligen. Men eftersom Malin med Unik, Scream och Ia var i Uppsala och tävlade på Ungdoms SM (bor i Boden!) så ville jag passa på att hälsa då vi inte hann sist när jag var i Gällivare. Så vi for dit, plockade upp Sofia också. Skoj att ses! <3

Olga och Lycka hälsade på varandra igen, sist ett år sen. Gick kalas bra. Lycka fick nosa på Hyzz också.

På USM så stod vi långt ifrån alla. Ville inte ha onödigt spring vid bilen utan väntade endast på Malin och hennes sambo. Vill inte utsätta Hyzz för massa saker direkt. Men ville heller inte missa chansen att hälsa pp Malin som jag faktiskt aldrig träffat ;). Endast kontakt via internet och telefon :). Mycket trevligt möte iaf! Hoppas vi ses om inte allt för lång tid!

Hemvägen gnälldes det en del till och från utav valpen men ignorerade så somnade han om.

Väl hemma så somnade han. Tappra duktiga lilla kille. Så matte utsätter dig. Men får endast träffa de jag känner och bestämmer. I lagom dos!

Olga fick ett träningspass på tomten medan H sov. Jätteskoj med egentid säger Olga. Ska försöka åka iväg och träna i veckan.

Nedan lite bilder ifrån idag :).

Smyger sig närmre Olga hela tiden ;)

Hälsat på inne hos Bonus

Pappa fixar staket runt min altan! :)

Hennes stil! ^^

Nya halsbandet

Olga på platsliggning

Första bra bilderna tillsammans ;) <3

Denna bild tog Malin idag. Lånar den då den vart så bra hihi!

Alla djur i familjen ;)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards