rackarunge

Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Emmelie Larsson - 24 augusti 2014 10:09

Igår åkte jag, Rebecca och lilla Leah iväg med hundarna till Steghomls Gård som ligger vid Gålö. Endast 10min härifrån :). Det är en mindre privat gård som har öppet under sommaren och nu några helger. Finns inte så mycket djur men lite kossor, hästar, höns och kaniner såg vi i alla fall. Hyzz spana in både hästar och höns i alla fall. Han verkade aldrig se kossorna riktigt då de låg i hagen och låg stilla ;). Olga spana också på djuren såklart. Nästa gång vi åker dit får nog bli till nästa sommar när det är lite mer rörelse och man ser djuren bättre :). Men vart en mysig promenad där.

Idag söndag så blir Hyzz och hans syskon hela 10v. Han har nu varit här i 2v men det känns som han varit här ännu längre haha.

Han har lite humörsvängningar ibland haha. Oftast när han är trött kan humöret komma om han inte får som han vill ;). Han är snabb, envis och får galen fnatt inne som ute. Han följer sin Olga överallt men respekterar när hon säger ifrån.

Han kallas Hyzz, gnällspik och skräp ;). Det största hysset han gjort är att riva ner eltejp som jag satt över ett eluttag. Annars är han mest galen med leksaker och springa runt ;).
Han sover bättre och bättre varje natt och sover gärna i sin bur nu på kvällarna. Igår följde han efter när jag bar in buren i sovrummet (står i vardagsrummet på dagen) och la sig direkt när jag ställde ner den! *duktig*

Idag blir det en hemma dag. Promenad i skogen bara och lekträna hemma. Senare på dagen får vi besök utav Tove och Larsa med deras lilla son Melker :). Blir första gången de träffar lilla vilddjuret Hyzz!

Trevlig söndag!

Så. Galet. Snygg!

Vackra vackra hund!!! <3

Ibland har jag andra kläder än hundkläder

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards