rackarunge

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Emmelie Larsson - 31 augusti 2014 20:11

Idag blir ju faktiskt lille Hyzz hela 11v. Så fort tiden går hihi. Han e fantastisk på många sätt den lilla killen. Samt har han humör och en envishet så det heta duga ibland men ack så skoj vi har ändå! :) man ska ha utmaningar i livet och han är ändå väldigt enkel ännu. Mer än nöjd med min lilleman!

Igår tog vi det lugnt hela dagen och kvällen. Vi vandra runt i skogen en sväng och hundarna sprang runt och upptäckte världen (mest Hyzz haha) sen bara vilat och låtit hundarna sova ikapp veckan som varit!

Idag däremot så drog vi till Elisa och tränade. Lydnad för det mesta sen fick Olga och Zews ett varsitt spår.

Jag är nöjd med lydnadsmomenten. Vi har en del detaljträning som behövs samt öva transporter. Vill ha bättre transporter mellan momenten och ha henne ännu mera med mig och inte tappa fokus ifrån. Samt så ska vi få ett bättre ställande (det vi övat minst på) och ett ännu snabbare och säkrare läggande. Annars är jag rätt nöjd med övriga moment.

Apporten är bra, nu jävlas jag och börjat öva ännu mer stadga på den annars borde hon få 9-10p då hon håller som hon ska, inget tuggande och inget rullande, tar fint i munnen samt släpper bra.

Hopp över hinder idag var snyggt förutom självaste ingången som vart lite sne pga att jag stod alldeles för nära för hennes långa kropp ;). Hon behöver mer utrymme för att hinna vända upp.

Fotgåendet är snyggt. Bra kontakt och fokus. Släppte inte blicken för en sekund och taggad. Men tänker ändå köra detalj och få ännu bättre svängar och helt om.

Läggande måste bli snabbare men kan ändå få lagom poäng. Men öva mer.

Ställandet nöter vi och jag måste öva mer och ofta. Glömmer lätt detta moment haha.

Inkallningen vart ett dk idag pga att jag sa en övertydlig stanna innan haha. Annars sitter inkallningen bra alla andra gånger. Bra fart och ingång.

Elisa är alltid rak och ärlig när vi tränar och har alltid tips och idéer hur vi ska öva och förbättra oss. Strålande. Önskar vi bodde ännu närmre.

Får jag som jag vill så ska jag och Olga tävla i höst/vinter! :)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards