rackarunge

Alla inlägg den 13 september 2014

Av Emmelie Larsson - 13 september 2014 22:18

Denna vecka har verkligen varit allt annat än lätt och rolig. Otroligt trött och känt mig sliten i hela kroppen. I måndags hade Hyzz och jag vårt andra kurstillfälle efter dagis. Det gick bra för grabben men min hjärna var smått avstängd. Ingen vidare dag.

Tisdag vart bättre men fortfarande inte på topp. Jobbade på dagis, sen Ica sen städade jag på pappas firma. Så sen kväll igen.

Onsdag öppnade jag på dagis. Gick strålande. Sen slutade vi 12.30 och då åkte jag hem till Bonus. Senare på dagen hade vi en bokad tid till veterinären då Bonus tappat massa päls under hakan och på bogen. Han var blöt och dregglig på kinden. Min första tanke är tänderna. Bonus fick ju dra ut två tänder i april men på återkollen såg de fint ut. Men denna gång var det nästan värre än första gången. Han såg inte alls bra ut i munnen. I övrigt var han rätt pigg och fräsch för sin ålder. Men jag valde att låta han skutta vidare. Detta hade jag redan bestämt i april, att blir det mer knas med tänderna så får han gå. En äldre kanin kan man inte söva var tredje månad för att dra ut tand efter tand. Han fick somna. Ont i hjärtat gör det. Han var en otroligt speciell kanin. En kanin med riktigt stor och häftig personlighet. Han sprang runt i vardagsrummet med både Zeb och Olga, sitter i soffan och chillar, solar och njuter i utehagen på sommarn. Han tog emot alla hundar, nosa glatt på alla. Han har blivit utskälld så många gånger av hundar och han sitter kvar på sin plats och käkar gräs utan att bry sig. En liten kille med stor personlighet. Min älskade lilla Bonus! 7,5år fick vi tillsammans och han har klarat sig igenom några sjukdomar ett par rävattacker mm.

Vila i frid min lilla skrutt! <3

Idag har jag städat undan hans inomhusbur, det känns sisådär. Det blir så mycket verkligare. Han kommer inte tillbaka. Men jag vet att jag valde rätt.

Hundarna har njutit idag att springa in och ut som de vill medan jag städat hela huset. De har fått kalkonhals och nötnacke att tugga på samt en liten skogspromenad. Klippa klor också!
Imorgon väntas träning! :)

Bonus vid 7v ålder

Sov gott älsklingen! <3

Maten har kommit

Olga har fått reflexväst (Hyzz ska få men var slut!)

Hyzz på kurs i måndags

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards