rackarunge

Alla inlägg den 14 september 2014

Av Emmelie Larsson - 14 september 2014 21:30

Idag for vi iväg till Stockholm Södra BK i Farsta för att träna med Elisa och Zews. Idag har det varit väldigt varmt ute måste jag säga. Skönast var det när vinden låg på och gav lite svalkande luft.

Tyvärr orkar inte Olga i evigheter när solen ligger rakt på. Men vi hann träna en del i alla fall. 2min platsliggning med Zews gick bra. Jag vill gärna att hon har hakan i backen men det är svårt när det är varmt ute då hon börjar flåsa och alltså lyfter huvudet då och då. Men vanligen lägger hon ner huvudet igen. Hur som så låg hon kvar sina 2min.

Elisa agerade lite störning sen på egen platsliggning och det gick bra. Men behöver absolut träna mera. Med hakan i backen ;). Ligger kvar de gör hon iaf och det är viktigast.
Sen körde vi fotgående som vanligt och hon har en bra attityd och kontakt, jag måste bara få till ett bättre kroppsspråk i svängarna och ha tydligare signaler inför svängarna. Sen kommer de sitta bättre ;). Blir jag bättre så blir hon bättre!

En inkallning körde vi, bra fart med jämt tempo, bra ingång också. Duktig tjej!

Körde lite ställande under gång som går bättre men en bit kvar. Vårt svagaste moment. Läggande under gång går bättre men jag vill ha det snabbare. Öva på. Vill nöta massor men vill inte anstränga hennes armbågar för mycket varje gång heller så det får bli lite som det blir känns det som. Om hon inte är den snabbaste spelar ingen roll, men ett snabbare tänk vill jag ha. Ibland tar hon något extra steg.

Hyzz då, jo först och främst blir han 13v idag. Han vägdes idag också och väger 9,2kg. Inte vägt honom sen han kom hem faktiskt. Han har även fått ett nytt sele idag. Dock ska jag byta det då jag tog fel modell ;). Tokigt.

Hyzz fick träna lite Byteshandel som går otroligt bra. Min duktiga lilla pojke. Sen körde vi lite läxor ifrån kursen vi går. Måste få in ännu mer träning dock. Behöver inte vara långa pass men några minuter här och där varje dag.

Vi hittade även Hyzz syster Hera på klubben idag så de fick leka liten stund. Sen tog vi en promenad i skogen med Elisa och hundarna.

Hundarna har sovit för det mesta sen vi kom hem. Lekt med varandra i omgångar annars sover de nöjt.
Imorgon är det jobb på dagis igen sen är det kurs på kvällen för Hyzz!

Ha de gött!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards