rackarunge

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2014

16v Hyzz och opererad Olga.

Av Emmelie Larsson - 4 oktober 2014 23:13

Först måste jag säga att jag har lite bloggtorka just nu. Det är så mycket som händer runt om så det är fullt ös känns det som. Men vi lever, alla tre!

Vi kör på på dagarna med hunddagis sen Ica på tisdagar och torsdagar efter dagis. Samt en dag i veckan städar jag på pappas firma samt varannan helg jobbar jag på Ica. Vilket betyder att jag jobbar 12 dagar i rad hela tiden sen ledig 2, sen börjar det om. Onsdagar och fredagar slutar vi i alla fall 12.30 så då hinner man andas ut och göra mera saker.

Hundarna är fantastiska på dagis! De sköter sig otroligt bra och jag är så stolt över mina fina! <3

Hyzz blir 16v imorgon. Stora killen! Jag funderar på vad för kurs vi vill gå som nummer två. En tävlingsinriktad för valp eller en helt vanlig grundkurs/valpkurs. Hmm.. Har ni tips på bra kurser i Stockholm så skriv gärna! :D
Skriv gärna varför ni gillar instruktören och kursen också.

Idag har vi tränat lite inkallning, nostarget, kontakt och liggövning med Hyzz. Han tycker det är hysteriskt roligt. Duktiga pojke!

Min älskade Olga är nyopererad. Strax över två år och redan genomgått 3,5 operation. Båda armbågarna på olika tillfällen, öppnat bogen och tittat men ej skrapat rent eller så där av 1/5 gång ;). Samt nu denna operation. Jag lämnade in henne i fredags morse och hämtade henne efter jobbet. Innan och efter varje löp har Olga haft besvär. Vi har varit inne efter varje löp för besvär och kollat om det är livmodern. Senast förra helgen, åkte vi in akut till Albano som jag skrev tidigare, även där tyckte de att hon ska ta bort livmodern, kastreras. Men jag har velat vänta för att slippa så mycket tätt inpå. Men när de misstänkte på Albano att det var på gång igen så förstod jag att det snart skulle ske. Att få livmodersinflammation är livshotande och inget man ska leka med. På Albano ville de avvakta då det inte var akut så vi bokade tid hos en annan för nytt utlåtande och ny koll, resultat vet ni. Det bestämdes att den skulle ut direkt. Tur att vi inte väntade längre. Nu slipper vi mer problem!

Olga sov hela kvällen igår. Idag har hon sovit mest hela tiden också men lite piggare eller kanske stadigare är rätt ord. Hoppas hon är ännu piggare imorgon har mindre ont. Min tappra krigare. Nu måste bara allt gå åt rätt håll för oss, vad mer kan man få?! Det räcker oavsett för längesen och Olga förtjänar att få leva loppan och vara den glada fina kamrat som hon är! <3


Vi testade alla nya reflexer ;)

Ska in till veterinären

Äntligen hämtat min tjej!

Egen koja, de brukar vilja ha mörkt när de är lite höga på smärtis och efter op. Där sov hon hela kvällen tills vi skulle lägga oss

Stygn !

Köpte en body på kliniken. Hon har den på hela tiden, så himla smart! Tratt har hon på nätterna samt när jag inte är i närheten.

 
 
Ingen bild

Ann

5 oktober 2014 06:06

Lotta Linusson har tävlingsinriktade kurser för valp. www.tranahund.se

Emmelie Larsson

5 oktober 2014 12:40

Tack! Jag skulle skrivit det, gick för henne med min rottis! Gillar henne men skulle vilja testa någon mer hihi!

 
Jonna

Jonna

6 oktober 2014 08:39

Vet att det inte är i Stockholm direkt. Men Game on Dog har valpcamp lite då och då, oftast i Värmland tyvärr.. Men jag har pratat med flera som varit iväg på dom lägren och varit jättenöjda. Tänker att jag ska åka på ett sånt när min lilla kelpievalp är lagom gammal :)

http://starkteam.wordpress.com

Emmelie Larsson

6 oktober 2014 08:43

Ska kika in där då! Fast vore skönt med närmre ;). Att åka långt kostar ju det också! Tack för tipset!

 
carro

carro

10 oktober 2014 19:41

Skönt att det är gjort och håller tummarna för att hon slipper bli op mer. Jag har själv vart på albano med min rottis hane och har aldrig möttt på bättre trevligare veterinärer.

http://www.lovelyrose.blogg.se

Emmelie Larsson

10 oktober 2014 20:39

Tack! :) nej nu får det räcka med operationer och veterinärer! Ja de var väldigt trevliga på Albano faktiskt. Första gången jag var där. Hade hellre varit där en annan gång än en lördag dock haha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards