rackarunge

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Emmelie Larsson - 5 oktober 2014 21:58

Idag har jag jobbat så min snälla mamma har varit hos oss och passat hundarna. Olga sover för det mesta om dagarna men är klart piggare än tidigare. Och mera med i vad som sker runt omkring. Men ligger helst och vilar vilket hon SKA göra. Hon sover mest i soffan när vi är med, då hjälper vi henne upp och ner. Annars ligger hon i komposthagen, där kan hon även vara helt ifred ifrån valpen. Men tycker han är väldigt duktig på att låta henne vara.

Imorgon kommer Rebecca hit och ska passa Olga från 12-16.30 då jag jobbar och Mika åker iväg till plugget. Underbara vän som hjälper till! <3 Hyzz följer med till dagis. Men vill inte ha Olga där ännu. Kliniken sa att hon kan börja följa med på onsdag om hon ändå bara är i personalrummet. Olga träffar ju aldrig dagishundarna heller så vi får se hur hon mår på onsdag.

Idag har Elisa kommit förbi en snabbis med en 25års present till mig! :D hon hade köpt ett 'back on track nättäcke' till Olga! Hon vet att jag försökt köpa det sen i januari men har allltid fått prioriterat annat! Olga har ju ärvt Zebulons BoT Täcke men de är tjockare. Nättäcket kan de ha inomhus och även sova med. Äntligen har jag ett, tack tack Elisa!!!

Lilla Hyzz fick visa upp lite för Elisa. Vi visade nostarget när han ska dutta i handen, vi visade klossen, vi visade lite inkallningsövningar, kontaktövning samt liggövning! :) det är så kul att studera Hyzz, man verkligen ser hur han tänker! :D så jäkla söt!

Vi gratulerar även Elisa och Zews som idag tagit sina 2 sista förstapris i LK2 och kan nu lägga till en ny titel i namnet! Heja er!

Trött valp!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards