rackarunge

Direktlänk till inlägg 9 november 2014

Zathungens träff! <3

Av Emmelie Larsson - 9 november 2014 20:27

Denna helg var min lediga helg efter tolv dagars arbete. Två dagars ledighet, så underbart! Men har jag varit hemma? Har jag vilat? Näää!
Denna helg vart allt inplanerat samma helg såklart så då får man prioritera bort vilan ;).

Lördag började med att vi var på dop. Min bästa kompis lilla dotter skulle döpas och jag har fått äran att bli hennes Gudmor! Tänk vilken uppgift, känns lite magiskt och mäktigt, jag är Gudmor åt fantastiska lilla Leah! <33 Ett fint dop med trevliga människor runt om. Massa fina presenter fick hon också.

Direkt efter dopet åkte jag hem, var hemma exakt en timma innan jag och hundarna packade in oss i bilen och förberedde oss för en fyra timmars resa till Jönköping, Huskvarna lite mer exakt! Igår var de äckligt jobbigt att köra bil i mörkret. Jag var väldigt trött i ögonen och skallen. Det var väldigt mörkt och inga lysen längs vägen, mina egna lysen på bilen är väldigt dåliga och måste bytas snarast! Samt att det regnade och det var väldigt mycket bilar i motsatta fil, jag tycker det är riktigt jobbigt med mötande bilars lysen. Men, jag kom fram levandes!

Vi stannade hos Ida, Tuva och Mixi. Första gången vi träffades. Mixi bodde dock hos grannen då vi skulle sova över :). Ida tog emot oss med öppna armar och vi trivdes väldigt bra i hennes sällskap och hade en trevlig lördagskväll där. Tack för allt! <3

Mina hundar måste få en stor eloge. De är vansinnigt duktiga att komma till nya miljöer, människor och situationer måste jag säga! De sprang in i Idas lägenhet som de bott där i hela sina liv. Hälsa glatt på alla och fann sig till ro och va hur trygga som helst i nya lägenheten samt i samhället utanför. Duktiga hundar!

Imorse for vi till Mullsjö brukshundsklubb då vår uppfödare (Hyzz uppfödare!!!) anordnat en miniträff för de som kunde och ville komma! :D så jäkla skoj!
Hyzz kull är det 8st men idag vart vi 4 inklusive Hyzz. Men på lägret i vår/sommar så hoppas vi att alla kommer! :D ska bli så sjukt roligt!

Idag träffade jag massa nya människor och hundar. De allra flesta är ifrån zathungen men några hade med sig sina övriga hundar också. Tex jag hade med Olga som alltid! <3

Otroligt nöjd över dagen. Riktigt kul att De syskonen igen, en jämn kull i storlek och de verkade va väldigt lika i sättet också. Tok glada och härliga individer med en vilja av stål! ^^

Sen träffade vi även en del ifrån G-kullen som är Hyzz halvsyskon. Samma mamma. Väldigt kul att se dessa som är lite äldre. Verkligen en toppendag med så himla mysiga människor. Detta kan jag leva länge på! Tack alla! <33

Träffade även Jonna som jag också fått kontakt med via instagram & Facebook precis som med Ida. Underbart skoj att ha er tjejer med idag! :D

Idag är ja hög på livet. Enjoy! ^^

Jag och min guddotter Leah! <3

Igår kväll hos Ida

Imorse satt han med Ida vid frukosten ^^

Syskonen!

Hyzz med sina 3 syskon

Valpar och föräldrar

Fina pappa Molle. <3

Mamma Ezz och pappa Molle

Olga en så sjukt fantastisk tjej. <3

Bild ifrån Ida!
Helix, Hazze, Hyzz och Hxa

Bild ifrån Ida! Hyzz ;)

Glada ^^

Trött tjej

 
 
Ingen bild

Ulli

9 november 2014 20:45

Jättekul att träffas idag :-) Hoppas du får tid till vila framöver :-)

Emmelie Larsson

10 november 2014 09:30

Tack desamma! Jätte rolig träff :D. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie Larsson - 1 april 2018 10:17

Tänk att denna kille snart fyller 4 år. Vad tiden går fort fram! Nu har spårsäsongen dragit igång lite mer då snön börjat försvinna rejält och nästan helt på många ängar! Hur underbart! Alla bilder fotade av Josefine Malmström ...

MT

Av Emmelie Larsson - 27 mars 2018 20:40

Zathungens Hyzz har genomfört MT med godkänt resultat och har nu rätt till titeln KORAD! Exteriören körde vi i somras och godkända även där. Så roligt!! Hyzzens visuella protkoll läggs in nedan. Annars får ni kolla på hunddata! __________...

Av Emmelie Larsson - 2 mars 2018 14:34

MinifinderAtto ®Vi har testat denna smidiga och enkla lilla gps-sändare för husdjur ett tag nu, den är från Minifinder.se ! Den följer enkelt med på våra promenader i skog och mark och är väldigt smidig!Minifinder Atto är kopplad till en app i tele...

Av Emmelie Larsson - 20 juni 2016 17:49

Förra veckan blev den "lilla" kelpiepojken 2år. Jösses så tiden gått fort. Känns som jag hämtade honom för några veckor sedan. 14 juni 2014 föddes den lilla Zathungen. Han är verkligen en rolig pojke. Vi förstår varandra bättre och bättre för var...

Av Emmelie Larsson - 31 maj 2016 11:53

Hyzzen älskar verkligen att simma i poolen nu. Helt lyrisk varje gång vi kommer dit. Just nu simmar han 2ggr i veckan då Olga har paus. Annars simmar han vanligen 1 gång i veckan. Så fort vi kommer in på simmet så springer han fram till hyllan dä...

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards