rackarunge

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Emmelie Larsson - 2 februari 2015 18:11

Helgen är redan över och det har varit tråk väder hela helgen när jag äntligen är ledig, lite surt! Men långpromenad båda dagarna med hundarna ändå.

Jag har hunnit med gymmet både lördag och söndag vilket känns väldigt skönt!

Igår så har jag och Elisa 2h på Hundhallen som jag bokade redan i november tror jag. 21-23, senaste tiderna haha. Men de var de enda som fanns, och då bokade jag ändå redan i november!!!

Träningen igår gick väldans bra. Är otroligt nöjd med båda hundarnas engagemang och utföranden. Jag hade en liten plan i huvudet som jag följde samt lite annan träning.

Olga fick köra fotgående, apportering (2ans), testa lite mer med metallen, öva två hopp, ställande och två olika länkningar. Plats med störning också.

Hyzz fick öva plats med störning, gick otroligt bra! Han fick öva på hopp (väldigt lågt), han körde ställande och läggande, fotgående samt så fick Elisa testa att träna med honom och hon börja med något helt nytt, runda en kon! Jag tror det var allt vi körde.

Små korta effektiva pass och det är så skönt att kunna byta hund så den andra får en paus! :)

Riktigt mysigt att träffa Elisa och hundarna igen! <3

Puss ;)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards