rackarunge

Alla inlägg den 18 februari 2015

Av Emmelie Larsson - 18 februari 2015 09:38

Igår hade vi kvällskurs för Lotta Linusson igen. Tillfälle 3 av 10! Förra veckan kunde jag inte delta vilket var super tråkigt. Men så är livet.

Men igår pratades det först under teori och sedan vart det praktisk.

Vi började med ställande, alla körde en och en och kollade på varandra. Alla ligger lite olika. Hyzz kan kommandot utan handtecken nu vilket är roligt och nu är det bara jobba vidare! :)

Sen delade vi in oss två och två, medan en körde med Lotta. Så bytte man sedan. Då körde vi fotgående. Det går sådär just nu. Tycker fotgåendet är super tråkigt innan poletten trillat ner ordentligt för hunden. Sen när de börjar haja DÅ börjar de roliga! Tycker det är super kul att köra med Olga. Men för mig och Hyzz så går det lite trögt just nu i fotgåendet ;). Han tror att han kan momentet dock ;). Så igår backade vi i träningen i fotgåendet så får vi börja om lite. De kommer släppa såklart men jag hatat fotgåendet i början ^^.

Sen körde vi Tandvisning, det går verkligen jättebra! :)

Och så körde vi platsliggning i en cirkel. Fungera klockrent för alla! :) se bild nedan. Tror jag ska börja öva in hakan på Hyzz också ändå. Hmm.

En bra träning igår med andra ord! Så skoj att komma iväg lite!

Platsliggning i cirkel.

Nessa och hennes matte är en av Hyzz favoriter. Så här är han väldans duktig som ligger fokuserat bredvid henne

Min lilla bajsmakaron! <3

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards