rackarunge

Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Emmelie Larsson - 5 mars 2015 20:01

Idag och Imorgon är jag ledig. Sen väntar 7 dagars arbete. Uscha! Men men.

Imorse tog vi sovmorgon till 09. Jag försöker sova ut mer när jag är ledig och försöker att inte boka upp mina lediga dagar till fullo. Försöker lyssna på kroppen och ta det lugnt. Varva ner. Inte stressa för allt. Jobbar på det i alla fall! :)

Skönt att sov ut i alla fall även om jag inte sover hela nätter, vaknar jämt.
Men migränen från igår är borta!! :)

Hursom.
Idag träffade vi Rebecca, Leah och hundarna. Vi la ett varsitt spår till hundarna och sen tog vi en promenad. Så himla mysigt! <3

Bästa Rebecca hade dessutom köpt ett grönt halsband till Hyzz. Rätt storlek och allt ;). Så nu kan han använda sitt alldeles egna halsband också ;). De tre egna halsband han äger är faktiskt gröna kom jag på.

Valphalsband - grönt.
Det finare ifrån grizzly som Olga har likadant är grönt.
Samt detta nu ;). Sen har jag nyligen beställt hans första halsband ifrån minxdesign och jo, de är en del grönt på hahaha!

Tack för halsbandet Rebecca! <3
Och tack för dagen!

Hyzz sprang runt och lekte med Troy och Lexi idag. Kul att leka med någon i sin storlek ;).

Goa unge! <3

Av Emmelie Larsson - 5 mars 2015 11:13

I tisdags var det kurstillfälle 5 av 10! Shit va fort det går. Bara 5 tillfällen kvar. Kötta kötta på! ;)

Vi tränade mycket på apporteringen i tisdags. Framsteg hela tiden nu, så skoj när det går framåt!

Sen körde vi hopp också, längesen vi tränade hopp över hinder. Men han förstår kommandot och väntar oftast ;) tills jag säger till. Han vill gärna köra hela tiden men stadgan blir bättre och bättre! Han fick även sitta mer snett ifrån hindret och klarade nästan alla svårigheterna och hoppa över. Ska bygga något eget hinder hemma så vi kan öva mer än på klubben! :) kan ju bara ta liten stol eller liknande och lägga en pinne över. Inte så avancerat men ändå något att hoppa över.

Sen körde vi fotgående och platsliggning! :)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards