rackarunge

Alla inlägg den 15 mars 2015

Av Emmelie Larsson - 15 mars 2015 17:44

imorse åkte jag först iväg med Hyzz. Vi träffade Linda och kelpiepojken Idd. Begav oss till en liten grus fotbollsplan som låg bredvid två större fotbollsplaner. På båda gräsplanerna var det fullt ös, många som spelade och tränade fotboll. Så mycket rörelse och folk har det aldrig varit när jag tränat med Hyzz så idag sänkte vi kraven rätt rejält!

Så fort vi inte tränade så satte jag fast honom vid gallret så fick han träna passivitet. Jag stod en liten bit ifrån honom då. Belöning när han var tyst eller la sig ner. Jodå, det hände faktiskt till och från ;).

Så tränade vi korta små pass hela tiden. En och en. Hyzz fick träna rutan, 3 skick. Vart väldans nöjd, endast testat en gång i tisdags snabbt med 2 skick på kursen innan jag for hem. Vi tränade lite ingångar, apport, inkallning, och sen lekte vi runt och försökte mest få honom att vilja fokusera på mig. Gick bra! Han kollade till och från på pojkarna som spelade fotboll men kolla snabbt tillbaka! Vi tränade även targetplattan innan rutan.

Jo, Tandvisning gjorde vi också. Linda gick fram till mig och hälsade sen kollade tänderna och han kan det väldigt bra! En liten platsliggning körde vi också kom jag på. Sänkte kraven där också.

Otroligt nyttigt att byta miljö helt och mycket störningar. Upplever ändå att Hyzz "betar av" platsen rätt fort och kan ändå fokusera mycket på mig och uppgifterna.

Måste dock ändå träna massa bland nya störningar, miljöer och passivitet på olika sätt! :) så himla nyttig träning!

När vi kom hem lämnade ja Hyzz och hämtade Olga! En promenad på byn och lite träning på torget <3. Vår träning var inte alls för att träna hårt utan mest på skoj och lite amatörigt.

Snart dags för ett riktigt lydnadspass med Olga däremot! Samt spårning med båda! :)

En skön och mysig söndag!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards