rackarunge

Alla inlägg den 19 mars 2015

Av Emmelie Larsson - 19 mars 2015 19:44

Vi börjar väl i rätt ände av veckan! I tisdags var det dags för kurs igen för Hyzz och mig. Gick väldigt bra på kursen och det var roligt. Vi skrev upp 2-3 länkar, hur vi skulle göra dem exakt med kommandon, när vi skulle belöna, transporter mm och sen utföra och hålla oss till planen!

Jag valde hopp över hinder, Tandvisning och att bara lägga sig ifrån min sida. Han var väldigt taggad och flamsa lite i början men sen så körde han på bra. Tandvisningen är super bra. Han sitter kvar och så fort TL släpper greppet och är klar så tittar han alltid upp direkt på mig. Full fokus! Duktiga Prutthund! <3

Sen fick vi öva lite på vad vi ville medan Lotta körde med oss en och en. Vi övade mer på hoppet och körde mycket att han skulle hitta hindret även när han sitter snett ifrån och det gick galant denna gång. Bara öva mera :). Vi körde även massa ingångar, rutan 2 ggr med Lotta, skiftningar samt lite påå apporten har jag för mig. Hyzz var trött på vägen hem! :)

Idag torsdag då, tränade lite på rutan med båda hundarna ute på tomten. Olga fick även köra fotgående, läggande och ställande under gång. Min fina tjej! Så taggad!

Hyzz körde rutan, fotgående, ingångar, lägganden. Korta pass med båda. Jag tog även en löprunda imorse. Väldigt kort haha. Men detta är endast andra passet för detta år så skynda långsamt ;).

Klockan 14 hade Olga tid för sim på Dogland för bästa Frida! :D första gången Olga testar att simma i pool. Vi har endast kört watertreadmil men nu är det dags att testa simningen. Får se hur de går med hennes rygg. Vi har två tider till inbokade för Frida så får vi se hur det utvecklas!! :)

Olga vart glad av att träffa Frida och överöste henne med pussar! Simningen gick bra, lite ovant såklart. Men vi ska kämpa på :). Ska bli spännande att se hur hon är på nästa pass.

Efter simmet åkte vi hem och Olga fick vila i sitt back on track nättäcke en timma till hemma medan jag och Hyzz var ute på promenad med Evelina. Nu myser vi i soffan och tar det lugnt! :)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards