rackarunge

Alla inlägg den 12 april 2015

Av Emmelie Larsson - 12 april 2015 19:16

Denna helg har vi passat på att ta det lugnt samtidigt som vi gjort lite skoj också! I fredags vart det en lite längre promenad och sen fick hundarna busa på en äng. Jag körde även lite fortgående, ställande och läggande med Olga som gick väldigt bra!
Resten av fredagen satt vi hemma och pilla naveln i soffan typ.

I lördags träffade vi Linda och Idd. Vi tog först en liten promenad sen tränade vi lydnad. Vi var på SSBK. Olga fick testa rutan två skick, eftersom de var så längesen. Sen körde jag återigen ställande, läggande och fortgående! ;)

Ställande och läggande är våra svagaste moment just nu. Jag vill ha båda snabbare och säkrare! :) samtidigt vill jag inte nöta för mycket på snabba läggande för hennes armbågars skull.

Olga körde även platsliggning med Idd, en helt ny hund för henne. Vi la dom med ryggen emot klubbhuset, folket och bilarna, alltså med störningarna bakom hundarna. 2min och Olga låg med hakan hela tiden. Dock tittade hon upp precis innan jag kommendera henne att sätta sig upp, men hon låg kvar tills jag sa upp.
Nöjd med Olgas träning hur som!

Hyzz hade mycket myror i brallorna. Vi körde en del "tigga träning" och kontakt endast i början. Lite skiftningar sitt-ligg och ligg-sitt. Ingångar med fortsatt kontakt. Sen lekte vi en del och körde mycket på skoj. Krävde inget svårt utav honom. Vi, eller jag måste bli tusen gånger bättre på att vara där det finns mycket folk och störningar. Han vill så gärna ha koll på allt ibland. Glad och social med alla om han får ;).

Men oftast väldigt fokuserad när han väl kör. Hur som, det vi körde fick bra!
Lördag kväll var jag på med Evelina! Så himla mysigt med tjejkväll.

Söndag, idag. Tog en lagom morgonpromenad med Evelina som sällskap och sen har vi tagit det rätt lugnt på dagen. Har klippt klor på 2 andra hundar samt Hyzz. Olga ska också klippas dock ;).
Strax innan 15 mötte jag Rebecca och hundarna på Gålö.

Vi la varsitt spår till hundarna och sen promenad längs stranden där hundarna busade av sig. Olga fick vara lös en stund också och busa. Så lycklig tjej <3.

Spårningen gick rätt bra. Olga missade 2 apporter dock då hon var så ivrig. Men tog de andra två samt båda vinklarna. En tuff terräng dessutom. Hyzz spår hamnade alldeles för öppet i stormen idag. Men han tuffade på. Och lyckades iaf komma till slutet. Inte hans bästa spårning men jag gav han inte de bästa förutsättningar heller tror jag ;).

Väl hemma så hamnade båda hundarna i duschen. Sandiga och skitiga! Nu har de sovit sen vi kom hem. Nöjda och trötta hundar är en av de bästa känslorna som finns!

En bra Hundhelg!

När hundarna är oseriösa på kort ;)

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards