rackarunge

Alla inlägg den 21 april 2015

Av Emmelie Larsson - 21 april 2015 10:12

Ett litet tag sedan jag lyckades få iväg ett inlägg igen. Hyzz kurs är slut och då blir det även lite mindre inlägg haha. Men jo hans kurs är slut nu och vi har inte bokat något nytt utan kör på själva ett tag nu. Får träna med kompisar och så. Rätt skönt att inte ha något uppbokat just nu.

Vi har däremot spårat lite och kör lite lydnad till och från. Men skulle ändå vilja få in lite flow i träningen och gärna träffa andra mer regelbundet. Dock jobbar jag varannan helg och andra har ju egna liv ;). Så inte alltid lättaste att få ihop date.

Även hittat ett mysigt ställe att gå på, ett naturreservat så hundarna måste ju dock vara kopplade men så fint!

Olga var och simmade i torsdags. Det gick bra ändå. Kommer aldrig ihåg exakt hur länge hon simmar men första intervallen va nog 6min och andra 4min kan ja tro, sista vet jag inte. Men inte helt säker men hon simmade på och det blir lite längre varje gång! :)

I skrivande stund har vi en till kelpiepojke hemma, Idd som är 2år. Vi passar honom från måndag kväll tills fredag em/kväll! Super mysigt.

Hyzz och Idd leker mest och de har verkligen roligt tillsammans! Men Idd och Olga gillar varandra också. Men låter inte alla tre leka tillsammans de blir väldigt mycket. Så mest leker pojkarna men Olga och Idd får också vara tillsammans till och från och små busa en kort stund. Annars får hon hålla sig till Hyzz som är van med hennes lite mer berdusa leksätt ;).

Imorse gick jag upp 4:40, gav upp soveriet då pojkarna började gnälla och ville antagligen umgås haha! Jag skulle dock ändå upp 05. Så strax efter 05 gick jag ut med Hyzz och Idd på en 45min rask kopplepromenad. Stackars Idd, han är lite mer viltintresserad och man såg tydligt att han fick nos på en del spår ;). Sen mötte vi inte mindre än 6 rådjur på olika ställen och alla var inom 8-10m avstånd haha. Men han skötte sig fint i kopplet.

När vi kom hem bytte jag in pojkarna mot Olga ;). Vi tog liten skogspromenad och körde lite Fotgående, ställande, läggande och en inkallning. Egentid med prinsessan är nog det bästa ^^ <3.

Hundarna borde iallafall vara någorlunda nöjda nu ett tag. Efter jobbet blir det premiärtur med alla tre. Heja mig! ;)

Idd, Olga, Hyzz!

Hyzz bakom och Idd framför

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards