rackarunge

Alla inlägg den 1 juni 2015

Av Emmelie Larsson - 1 juni 2015 14:33

I veckan som har varit så kom vi äntligen igång att börja simma två kvällar i veckan. Onsdagar och söndagar simmar vi nu och vi simmar utan Frida. Vi har diskuterat ett mini schema hur jag ska öka eller minska Olgas simpass i minuter. Samt att vi fortfarande håller kontakten med frågor och svar. Sen kommer jag be Frida känna igenom Olga då och då och se vad hon tycker. Vi klarar oss utmärkt på egen hand nu, och jag simmade ju faktiskt min förra hund, labben Zebulon i ett par år helt ensam också. Så är inte nybörjare ;).

I onsdags så simmade Olga 2x10 min intervaller, med 1min paus i mitten. Igår, söndag så simmade hon först 15min, paus 1 1/2min sen sista intervallen 10min. Detta pass var lite jobbigare för henne. Så på onsdag så kör vi nog 2x10 igen eller 2x12. Öka lite långsammare :). Sen om det känns bra för henne och inte verkar för jobbigt så är tanken 5min ökning i veckan, inte per gång men per vecka. Man får ha lite koll helt enkelt och se hur det går för just Olga. Alla är ju olika individer.

Det känns väldigt gött att simma två gånger i veckan. Mer regelbundet är så mycket bättre för Olga. Nu jäklar!
Sen kommer vi dessutom kunna simma en del i havet hemma när det blir varmare i vattnet! :)

Lilla Hyzz ska också få lära sig att simma. Havet kommer han absolut få bada och simma i, sen tänkte vi nog testa någon gång i poolen också längre fram. Men först är det fokus på Olga i just poolen! :)

Lite bilder ifrån simmet samt några få ifrån Gålö havsbad när vi var där med hundarna i fredags! :)

[Bild]

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards