rackarunge

Alla inlägg den 13 augusti 2015

Av Emmelie Larsson - 13 augusti 2015 20:52

Imorse vart det först gym kl 06 sen promenad med Evelina och hundarna!

Vid 11.20 var jag, Evelina och Rebecca på SSBK för lite träning. Eve fotade lite och vi andra tränade ^^. Rebecca och Troy körde agility medan jag och Olga fokuserade på lydnaden. De vore ju så himla kul att få starta snart!! Nu har vi ändå haft en period där inget större hänt *peppar peppar* annars brukar alltid något skit komma ivägen för oss.

Idag körde jag och ollan lite fotgående, läggande, ställande, hopp över hinder, apporten samt platsliggning! Nästan hela klassen ju ;). Tycker det gick bra överlag ändå. Måste bli snabbare på lägganden och säkrare på ställandet dock samt att bibehålla position hela tiden i fotgåenden, tappar ibland i en del svängar men inte alla.

Sen fick hon köra några tunnlar samt en mini bana två ggr med två hinder och en tunnel. Hon tycker verkligen att det är så jävla roligt. Hon får inte köra detta ofta då de explosiva och stötarna i alla hopp gör att kroppen säger ifrån, men ibland får man! :)

Hyzz fick återigen sitta uppbunden tills han är någorlunda lugn ;). Sen köra ingångar, behålla kontakt och fokus på matte, liten platsliggning samt lite ploj pp agilitybanan.

När vi kom hem körde jag igång grästrimmaren och röjde tomten. Som högst var det 1m gräs/ogräs på en del ställen ;). Vi har ingen gräsklippare så det måste ja låna av brorsan för att finslipa resten men nu är djungeln borta iaf hahaha! Tog 2h att trimma, kratta och springa till komposten med allt gräs! Pjuh!

Hundarna känns rätt nöjda med dagen i alla fall och jag blir mer och mer sugen att komma igång för att äntligen köra min och Olgas lydnadsdebut!

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards