rackarunge

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Emmelie Larsson - 29 oktober 2012 10:23

Lillfisen Olga blir idag 10 veckor! Så fort det går. Nu har hon funnits i våra liv i dryga två veckor. Galet. När jag menar våra liv, så menar jag såklart mitt liv men även min pojkvän Mika och mina föräldrar. De är vi som träffar Olga mest. Mina föräldrar bor ju tjugo meter ifrån och är valpvakt åt Olga då och då. Mika bor ju mer eller mindre här så han har fått bli husse ^^.


Jag uppskattar Olgas närvaro och jag är otroligt tacksam att jag fått förtroendet att få ha denna krabat i mitt liv, att få henne att bli en bra och trygg individ. Att få älska henne och ha henne sida vid sida.
Olga ger mycket glädje i livet. Vardagen blir såklart annorlunda igen när man har hund i sitt liv igen, framför allt en valp tar mycket tid i början på ett annat sätt. En valp kan inte klara någon timme själv medan man vill/ska iväg en stund, då är det hundvakt eller ta med sig som gäller. Tar gärna med mig Olga till de ställen som går, bara nyttigt men tex på gymmet är det lite knepigt ;).


Nu har jag bara dessa 5dagar kvar denna vecka. På lördag börjar jobbet igen. Mamma kommer vara hemma hela nästa vecka sen är det dags för Olga att åka med pappa till kontoret eller vara hos Lotta, lite delat där. Men de finns två lösningar för dagarna just nu vilket fungera klockrent för Zebulon när han var en liten fjärt. :)


Bild 1: Olga 10v
Bild 2: Olga och Bonnie
Bild 3: Olga och syrran Tosca
Bild 4: Olga och Exel
Bild 5: Olga sover i soffan!


// MLI

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards