rackarunge

Alla inlägg den 23 februari 2015

Av Emmelie Larsson - 23 februari 2015 19:32

Idag hann vi träna lite plats och ingångar på lunchrasten. När jag kom hem ifrån jobbet vart det en promenad i regnet med hundarna.

Sen har vi kört lite träning på vår balansboll, vi har en peanutball som jag köpte i samband med min lilla utbildning för att bli balansbollsinstruktör! :) Olga fatta direkt och ville köra på. För Hyzz var det första gången som han testade bollen. Super skoj! ^^ han har tidigare bara testat balansplattorna som ligger på marken ;).

Sen tränade vi på apportering. Olga fick tre olika storlekar att bära. La godis på ena och hon höll stadigt! :)

Hyzz övade med sin apport och vi har backat lite i träningen. Han hämtar om jag lägger den på marken. Men ger jag den till honom så duttar han på den. Trots att han greppat den massor med gånger. Så vi har backat lite i träningen :).

Vi tränade lite tricks också. Kul med något helt annat än bara lydnaden ^^. Bryta av lite!

Imorgon är det dags för kurs igen hos Lotta Linusson! :D

På väg upp ;)

Med Hyzz lilla apport och godis på sidorna

Med den näst största jag har. Måste plocka fram den stora någon dag och testa! ;)

Hyzz lilla, Olgas och den lite större

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards