rackarunge

Alla inlägg den 19 juli 2015

Av Emmelie Larsson - 19 juli 2015 14:19

I fredags gick jag av mitt jobbpass kl 15 och det innebar - SEMESTER! Fyra sköna veckor med vila och roligheter.

Jag åkte bara hem snabbt och bytte om och packade det sista sen for jag till Sofia, Pelle och hundarna utanför Uppsala! :)

I fredags tog vi en promenad med hundarna nästan direkt när jag kom fram. Väldigt blött var det i skogen!
Sen grillade Pelle middag och vi tog det rätt lugnt. Åt och umgicks. Var så längesen vi umgicks nu. Vi har dock träffats snabbt två ggr senaste året men korta stunder och inte ensamma.

Under fredagsnatten öste regnet ner och det regnade en bit in på morgonen. Men tillslut vart det uppehåll så vi packade in hundarna i min bil och åkte till Siggeforasjön och skulle testa att knata runt denna för första gången. Sofia hade heller inte gått runt ännu.

Vi gick precis längs sjön i början så vi följde en liten stig som inte var så upptrampad längre på vissa ställen. Det var väldigt högt gräs på många ställen, nedfallna träd, en rinnande bäck mitt i vägen, ja väldigt mycket terräng till och från. Väldigt roligt ändå. Kul att gå lite off-road!

Rundan vart 5.38km och tog oss 1h 58min med några stopp för att fota, låta hundarna bada och så. Otroligt mysigt och roligt! Hundarna var helt slut när vi kom hem! Vi var nog också rätt trötta ;). I Sofias nya områden är det dock massa fästingar. När vi gick denna runt sjön så plockade vi massor längs promenaden, alla som vi såg som kröp. Innan hundarna hoppade in i bilen plockade vi 25-30 tillsammans på alla fyra. När vi kom hem plockade jag säkert 20 till. Och nu när jag kommit hem ifrån Sofia har jag plockat 10 till hehe. Så jag har nog plockat över 100 fästingar helt ärligt under dessa dagar! ^^ vidriga små onyttiga djur!

Imorse tog vi en annan runda som vart 5.50km, vi gick en sträcka och sen vände vi. Denna var alltså längre men gick 45min snabbare än den dagen innan som var liiiite kortare ;). Men plan mark på denna och vi stannade aldrig i stort sätt förutom vid ett ställe där vi kollade på tre nyfikna hästar! :)

Haft en supermysig helg! Tack för allt Sofia och Pelle! :)

Tigger hos Sofia

Lycka och Doris

Några få fästingar ;)

Söndagens morgonpromenad

Litet collage ifrån lördagens promenad

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards