rackarunge

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Emmelie Larsson - 11 oktober 2013 22:34

Igår torsdag, så hade Olga och jag våran gruppträning för Lotta Linusson. Varannan torsdag, två timmar med gänget :).

Tycker de är fruktansvärt roligt att se hur långt alla har kommit. Alla är på olika nivåer men alla har verkligen kommit en bra bit, olika för alla men alla har kommit långt framåt i SIN träning.
Jag och Olga kan inte alla momenten, inte alls. Kan lite på alla i LK1 men absolut inte allt. Inget moment är 100% och inget moment är spik klart. Vi har haft våran paus, vilket har gjort att vi hamnat långt "bakom", men trots detta har Olga och jag utvecklats och kommit framåt! Vi måste slipa grunderna, få en innebörd i alla moment, Veta vad allt går ut på, lägga på stadga i allt, störningar, länkningar ja massor. Men vi har kommit en bra bit för att vara vi. Som team kommer vi framåt. Trots våra motgångar så börjar vi komma tillbaka. Jag tappade motivationen stenhårt när jag insåg att Olga var tvungen att vara kopplad i flera månader, att hon skulle opereras, hålla på med rehab. Jag sjönk, så jävla långt ner till botten och la träningen på hyllan. Egentligen, skulle vi under denna tid kanske kunnat övat små saker, stadga på plats, gripa apporten ur min hand mm. Men jag bara la lydnaden på hyllan. Orkade inte. Vår resa är inte klar. Men vi har kommit en bit på vägen. Stunder är det fortfarande väldigt jobbigt, men de går framåt. Vi har gått med i vår grupp igen, vi tränar smått och de vi kan som inte anstränger för mycket på Olga. I torsdags länkade vi ett litet fotgående, ett läggande och en apportering och det gick så bra! :D
För att vara oss. Vi tillsammans. Det är så fruktansvärt roligt att träna med Olga när hon är taggad. Se hennes glädje och lycka att få träna lite. Under dessa 2h hade vi kanske totalt 40min total träning. Övrig tid kolla Olga på medan vi andra hjälper varandra och att bara vara där ger mycket för Olga som varit "instängd" hemma sådan lång tid.

Sakta men säkert kommer vi tillbaka. Nästa år kanake det är vår tur att stå nervösa och skakis inför våran debut i lydnaden. Eller så tränar vi fortfarande för den. Eller så njuter vi bara över att ha varandra och kör annat som inte sliter för mycket. Men klart drömmen är att få börja träna och tävla tillsammans!

Hur som, så kommer vi alltid ha varandra. Och frisk ska hon bli. Så det sa. <3

Är så otroligt förälskad i min lilla Olga!

Olga är kär i sin Zews!

Trött tjej! <3

Presentation


En blogg om rottweilerbruden Olga född 120820 samt vår nya pojke Hyzz, en Australian Kelpie född 140614.

Följ vår vardag och våra äventyr i text och bilder :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards